סגור
חלה חלות לחם מאפיית אנג'ל
חלות (צילום: עמית שאבי)

מיום ראשון - הלחם האחיד והלבן מתייקרים ב-36%

אתמול הודיעה שרת הכלכלה כי מחירי הלחם בפיקוח יעלו ב-20%, אולם כעת מתברר כי מדובר בשיעור ההתייקרות הממוצע, וכי חלק מהמוצרים יעלו בשיעור חד יותר. מה שמוריד את הממוצע הוא העלייה במחיר הלחם האחיד הפרוס, שיעלה ב-11% ל-7.91 שקל. מחיר החלה יעלה ב-21% ל-6.26 שקלים

לאחר הודעת שרת הכלכלה אורנה ברביבאי אתמול כי מחירי הלחם בפיקוח יעלו ב-20%, כעת מתברר כי חלק מהמוצרים יעלו בשיעור חד הרבה יותר: מחיר הלחם האחיד והלחם הלבן יזנק ב-36% ל-6.96 שקל. כלומר, שיעור התייקרות עליו דיברה השרה הוא שיעור ההתייקרות הממוצע. מה שמוריד את הממוצע הוא העלייה במחיר הלחם האחיד הפרוס, שיעלה ב-11% ל-7.91 שקל. כמו כן, מחיר החלה יעלה ב-21% ל-6.26 שקלים.
התייקרות זו מתווספת להעלאת מחירי מוצרי הלחם והלחמניות שאינם תחת פיקוח, שנרשמה כבר בתחילת החודש. בהודעה אתמול הטילה ברביבאי את האחריות לעליית המחירים על המאפיות שכבר העלו את מחירי הלחם, וקראה לקמעונאים לספוג את ההתייקרות: "אני קוראת לקמעונאים לבחון העלאה חלקית במחירי הלחם המפוקח כדי לגלות התחשבות בצרכנים".
מחירי הלחם מזנקים שבוע אחרי עליית מחירי הביצים בפיקוח ב-6.5%, ובסמוך להעלאה הצפויה של מחירי מוצרי החלב שבפיקוח ב-4.9%. זאת, במקביל לגל התייקרויות רחב מצד ספקים רבים, ביניהם דיפלומט, יכין, שמרית, עבאדי ועוד.