סגור
נועם וימן על רקע מוצרים של דיפלומט
נועם וימן על רקע מוצרים של דיפלומט (צילום: קרן בן ציון)

אחרי שהתכוונה להעלות מחירים ונסוגה: דיפלומט נערכת שוב להתייקרות

בשלב הראשון תצמצם היבואנית הנחות ומבצעים לצרכן, ובהמשך היא צפויה להעלות את מחירי המחירון של חלק ממוצריה. בתחילת השנה התכוונה דיפלומט להעלות את מחירי המותגים המובילים שהיא מייבאת לישראל בבלעדיות בעד 16%, אולם בסופו של דבר היא הקפיאה את העלאת המחירים

יבואנית המזון דיפלומט, בעלת המותגים ג'ילט, היינץ, סטארקיסט, מילקה ועוד, מעלה מחירים, בשלב הראשון באמצעות צמצום מבצעי הוזלות. בהמשך צפויה החברה להעלות את מחירי המחירון של חלק ממוצריה. לטענת החברה, צעדים אלו ננקטים בעקבות העלאת מחירי הקנייה של החברה מספקיה.
נזכיר כי בדיפלומט התכוונו בתחילת השנה להעלות את מחירי המותגים המובילים שמייבאת החברה לישראל בבלעדיות בעד 16%, אלא שבעקבות לחץ ואיומים בסנקציות מצד משרדי האוצר והכלכלה, כמו גם בעקבות פתיחת חקירה של רשות התחרות בחשד להסדר כובל, הקפיאה החברה את העלאת המחירים, שכעת חוזרת לשולחן.
המהלך של דיפלומט יוצא לדרך אחרי שהמדינה הכשירה את הקרקע להתייקרויות, כשאישרה העלאת מחירי הביצים ב-6.5% והעלאת מחירי מוצרי החלב בפיקוח (שטרם נכנסה לתוקף, נ"ק) ב-4.9%. העלאות המחירים נרשמות גם בגלל התייקרות הדלק והזינוק הצפוי במחיר החשמל בחודש הבא.
דיפלומט, בשליטתו ובניהולו של נעם וימן, חתמה את הרבעון הראשון עם עלייה של 6% במכירותיה בישראל, בעוד שוק המזון ומוצרי הצריכה ירד באותה תקופה ב-4.5%. העלייה במכירות לצרכנים הישראלים אפשרה לדיפלומט לבלום את ההרעה בתוצאותיה בפעילות ברחבי העולם ולהציג קיפאון במכירות (עלייה של 0.5%), לצד הכפלת הרווח הנקי שזינק ב-115% ל-26.9 מיליון שקל.
מדיפלומט נמסר בתגובה: "אף שבתחילת שנת 2022 ספקים אחדים העלו לנו את המחירים, דחינו את עליית המחירים על ידינו. אך עקב התייקרויות משמעותיות בתשומות העולמיות והמשך העלאות המחירים הגלובליות המשפיעות גם עלינו, ניאלץ להתאים את מחירינו בהמשך".