סגור

מנכ"ל טרמינל X: "בממוצע עסקה אנחנו מובילים על פני אסוס, נקסט ו-Shein"

קבוצת פוקס דיווחה שהשווי של אתר הסחר שלה בהנפקה צפוי להיות עד 1.3 מיליארד שקל לפני הכסף; בשיחת משקיעים התייחס מייסד ומנכ"ל האתר, ניר הורוביץ, לפער שפתחה טרמינל איקס מול המתחרים, בשל "מגוון המותגים הגדול" באתר

השווי הצפוי לאתר האופנה טרמינל איקס במסגרת ההנפקה צפוי להיות בין 1.1 מיליארד שקל ל-1.3 מיליארד שקל, לפני הכסף. כך לפי הפרטים הנוספים שפירסמה היום (ב') קבוצת פוקס, בעלת השליטה באתר.
הבוקר קיימה החברה שיחה עם משקיעים לקראת ההנפקה בהשתתפות הראל ויזל, יו"ר טרמינל איקס ובעל השליטה בקבוצת פוקס, ועם ניר הורוביץ, מנכ"ל מייסד ובעל מניות בטרמינל איקס.
3 צפייה בגלריה
הראל ויזל ו מנכ"ל טרמינל איקס ניר הורוביץ
הראל ויזל ו מנכ"ל טרמינל איקס ניר הורוביץ
מימין: הראל ויזל וניר הורוביץ
(צילום: דימה טליאנסקי)
"האמנו שהמתחרים ידביקו את הפער - זה לא קרה"
"משנת 2018 כל הגידול של שוק האופנה מופנה לאונליין", אמר ויזל. "ב-2018 השוק היווה כ-20 מיליארד שקל שמתוכם 3 מיליארד שקל היו באונליין, ו-80% מהמכירות באונליין היו באתרים בינלאומיים שמוכרים בישראל. שוק האופנה הרגיל נשאר במחזור מכירות של בין 15 ל-17 מיליארד שקל והאונליין גדל כל הזמן.
"השנה המסחר אונליין הגיע להיקף של 5 מיליארד שקל, כ-25% מכלל שוק האופנה. המכירות בחנויות הפיזיות יישארו 17 מיליארד שקל וכשהשוק הכללי גדל, כל הגידול מגיע לאונליין. גם הכוח של אתרים ישראלים גדל וכיום כבר מהווה 40% משוק האופנה באונליין, לעומת 20% ב-2018".
"כשפתחנו את טרמינל איקס קבענו תנאי אחד – אספקת סחורה תוך 24 שעות לכל בית בישראל. מול האתרים הישראלים האמנו שזה ניצחון לזמן קצר כי כולם יצליחו לעשות את זה, ועד היום, ארבע שנים אחרי, אנחנו היחידים שעומדים באספקה תוך 24 שעות.
"זה גם היתרון שלנו מול אתרים בינלאומיים, שאף פעם לא הצליחו לספק תוך יממה כי המחסנים הלוגיסטיים שלהם נמצאים באנגליה או גרמניה, ואין להם שום רצון לפתוח מחסנים לוגיסטים בישראל, אז הם מציעים שילוח תוך 10 עד 14 יום", אמר ויזל. "עמדנו בכל התוכניות שהצבנו לעצמנו לחמש שנים ראשונות מההקמה, בלי קשר לקורונה שדחפה את הצמיחה של האתר וצמצמה את העלייה שתכננו משנתיים לשנה אחת בלבד".
3 צפייה בגלריה
צילום מסך טרמינל X טרמינל איקס
צילום מסך טרמינל X טרמינל איקס
צילום מסך מאתר טרמינל איקס
(צילום מסך אתר טרמינל אי''ס)
מחכים שישראל תיישר קו עם העולם
ניר הורוביץ התייחס לפוטנציאל הצמיחה של טרמינל איקס בישראל. "אחוז החדירה של האונליין בישראל הוא רק 18% כי ישראל נכנסה לתחום באיחור ביחס לעולם, אבל אנחנו מניחים שישראל תיישר קו עם העולם.
"בנוסף, בעולם רואים שבמסחר המקוון, מותג חזק שיש לו עמדה חזקה, לוקח מהר נתח שוק. כל המתחרים שלנו נכנסו לתחום שנים רבות לפני טרמינל ולמרות זאת פתחנו פער אדיר מולם, וזה בגלל המגוון של 160 מותגים. גם מול שחקנים בינלאומיים יש לנו תנועה וממוצע עסקה גבוהים. בממוצע עסקה אנחנו במקום הראשון מול שלושת המתחרים הבינלאומיים הגדולים שמשחקים בשוק הישראלי, שהם אסוס, נקסט ושיאין (Shein)".
מתכננים לצאת לחו"ל, ולא חוששים מאמזון
הורוביץ חשף כי בטרמינל איקס עובדים בחודשים האחרונים על טכנולוגיה שתקצר את זמני השילוח ותאפשר להגיע לבית הלקוח בתוך מספר שעות בלבד ולא תוך יממה.
"זה יהיה היתרון שלנו גם במדינות בחו"ל שנצא אליהן. אסוס מוכרים ליוון דרך המחסן באנגליה, לכל המותגים הגדולים יש מחסנים מאד גדולים, הם שולחים עם מטוסים, עם מכוניות ורק אז מגיעים למייל האחרון. אנחנו מתכננים לפתוח מחסן באתונה ולהגיע בתוך מספר שעות לבית הלקוחות".
לדברי הורוביץ, "הבנו שיש לנו מודל שיודע לנצח גם מחוץ לישראל כי הוא מתמקד בגיאוגרפיה קטנה שיש בה הרבה מאד אוכלוסיה. עשינו עבודה מקיפה עם דלויט שאמרו לנו שיש כמה מדינות כמו יוון, רומניה וקנדה שאחוז הקניות אונליין בהן הוא נמוך ואפשר רק להעתיק אליהן את המודל שיצרנו. רוב המתחרים שם הם שחקנים קטנים שלא פתחו מחסנים במדינה".
בשלב ראשון טרמינל איקס תצא ליוון ב-2022 ושנה לאחר מכן תפתח מדינה נוספת.
בקבוצה לא חוששים מתחרות מול אמזון. "כבר לפני ארבע שנים שמעתי שאמזון נכנסת לארץ וזה לא קרה. דעתי האישית שהם לא ייכנסו לישראל כי זה שוק קטן מדי עבור המודל שלהם", אמר הורוביץ.
"יחד עם זאת, אמזון יכולה לעשות מה שהיא רוצה ואין אנליסט הגיוני שיראה לה תוכנית עסקית עם מחסן בישראל שמחזיר את ההשקעה בזמן הגיוני. אנחנו לא מסתכלים על אמזון כמתחרה ישיר, אלא עקיף.
"60% מהמגוון שלנו הוא מגוון שאפשר להשיג רק בטרמינל איקס ויתרה מכך, זה מגוון שלא ניתן להשיג באמזון. הם לא שחקן מתמחה בלייף סטייל, המותגים הבינלאומיים לא הולכים עם אמזון בגלל הסיבה שהם לא יודעים לספר סיפור של מותגי הלייף סטייל ולכן גם אם ייכנסו זו לא תחרות ישירה בטרמינל אלא תחרות עקיפה".
כיום מותגי קבוצת פוקס מהווים 40% מתמהיל המוצרים באתר טרמינל איקס, אך במדינות הזרות היקף זה יצומצם. "גם לפני קורונה היחס היה דומה, אבל ביוון נצטרך למצוא את המותגים היוונים הכי חזקים ולא את המותגים הכי חזקים בישראל שחלקם הגדול בידי קבוצת פוקס", הסביר הורוביץ. "כל מותגי קבוצת פוקס כנראה ילכו וירדו בטווח הארוך בפעילות במדינות הזרות".
3 צפייה בגלריה
אופנה אונליים אסוס asos בריטניה
אופנה אונליים אסוס asos בריטניה
משלוח מאסוס
(צילום: cameronproffitt)
הבעלים של אסוס יקנה 10% מהמניות
פוקס דיווחה שהשווי של עד 1.3 מיליארד שקל בהנפקה יהיה לפני השקעת הציבור, אך לאחר השקעה של עד 106.6 מיליון שקל מצד תאגיד בשליטת אנדרס הולך פובלסן, הבעלים של אתר אסוס הבריטי, אשר ירכוש לפני ההנפקה לציבור 10.4% ממניות טרמינל איקס.
טרמינל צופה כי ימכרו במסגרת ההנפקה מניות בשיעור של כ-20% מהון המניות של החברה, כאשר מתוכם כ-7.5% מהמניות יוקצו על ידי טרמינל והיתר יימכר בהצעת מכר על ידי אקס.טי השקעות ועל ידי הורוביץ יאנג החזקות.
התמורה הכוללת ברוטו הצפויה להתקבל במסגרת ההנפקה (ללא ההשקעה של התאגיד שבשליטת אנדרס הולך פובלסן) היא בין 238 ל-281 מיליון שקל, כאשר מתוך סכום זה, בין 89 ל-105 מיליון שקל צפוי להיות התמורה לטרמינל והיתר תמורת הצעת המכר. קבוצת פוקס ציינה כי מבנה ההנפקה הסופי, העיתוי וההיקף הסופי טרם נקבעו.
אתר הסחר מבית קבוצת פוקס הושק לפני שלוש שנים וחצי. בשנת 2020 רשם האתר הכנסות של 226 מיליון שקל - זינוק של 182% לעומת 2019, ורווח של 3 מיליון שקל לעות הפסד של מעל 20 מיליון שקל שנה קודם לכן.
ברבעון הראשון של 2021 הגיע הרווח של האתר ל-7.2 מיליון שקל ובחברה מצפים לקצב צמיחה שנתי של 40%-70% בהכנסות בשנת 2021 ו-2022 ו-EBITDA שתתייצב על 15% מההכנסות בטווח הארוך.
את הנפקת טרמינל איקס מנהלים ווליו בייס ו-UBS.