סגור

גם ללא מנכ״ל: שופרסל רוכשת את רשת הסטוק דן דיל

בשלב הראשון תשלם שופרסל 109 מיליון שקל, ובתום שנת 2026 ייקבע תשלום נוסף בהתאם לביצועי החברה עד לסכום של למעלה מ-350 מיליון שקל. ארבעת המייסדים של דן דיל, שמעסיקה 260 עובדים, ימשיכו בחברה. שופרסל מתנהלת ללא מנכ"ל פעיל מתחילת אפריל

שופרסל משלימה את רכישת רשת הסטוק והיצירה דן דיל.
שופרסל, שמתנהלת ללא מנכ"ל מתחילת אפריל, חתמה על הסכם לרכישת מלוא הבעלות על הקבוצה, הכוללת תשע חברות שמפעילות את סניפי דן דיל, ואת פעילותה של דן אס, המייבאת מוצרים ומוכרת אותם לסניפי הקבוצה ולצדדים שלישיים.
שופרסל תשלם 109 מיליון שקל במועד השלמת העסקה, ובתום שנת 2026 תיקבע תמורה נוספת תלוית ביצועים.
2 צפייה בגלריה
סניף של שופרסל שלי ב רחוב ארלזורוב תל אביב
סניף של שופרסל שלי ב רחוב ארלזורוב תל אביב
סניף של שופרסל שלי ברחוב ארלזורוב בתל אביב
(צילום: אוראל כהן)
התשלום העתידי יחושב על בסיס תחשיב שעשוי להגדיל את התמורה עד ללמעלה מ-350 מיליון שקל. אם הסכום המצטבר יעלה על 350 מיליון שקל, תהיה שופרסל זכאית לשלם את ההפרש שבין 350 מיליון שקל לבין התמורה, כולו או חלקו, במניות שופרסל.
בנוסף לכך המוכרים יהיו זכאים לקבל תוספת לתמורה בשיעור של 36% מדיבידנד שיחולק בין מועד ההשלמה עד 31 בדצמבר 2026.
ההסכם כפוף לתנאים מתלים, ובכלל זה קבלת אישור הממונה על התחרות, ואין ודאות כי העסקה תושלם.
הקבוצה, שבבעלות האחים אסטרוג, פועלת בתחום חנויות הדיסקאונט באמצעות הפעלת עשרה סניפים, בשטח של כ-9,000 מ"ר, מרלו"ג בשטח של כ-8,000 מ"ר, וכן באמצעות דן אס בפעילות סיטונאית, ובכלל זאת בפיתוח ויבוא של מוצרי דיסקאונט מתחום הנון-פוד והפעלת אתר אונליין למכירה של מוצרים בשוק הדיסקאונט. ארבעת המייסדים של הקבוצה, שמעסיקה 260 עובדים, ימשיכו בתפקידיהם הניהוליים בקבוצה.
על פי נתוני פרופורמה לשנת 2021, אשר הוצגו לשופרסל, מחזור הכנסות הקבוצה, כולל זרוע הסיטונאות, הסתכם בכ-129 מיליון שקל, והרווח התפעולי לפני פחת והפחתות הסתכם ב-21 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
רשת DAN דיל דן דיל משפחת אסטרוג
רשת DAN דיל דן דיל משפחת אסטרוג
משפחת אסטרוג ברקע סניף של דן דיל
(צילום: גיל נחושתן)
שופרסל, שזה כחודש מתנהלת ללא מנכ"ל לאחר התפטרותו של איציק אברכהן על רקע חילוקי דעות קשים עם היו"ר יקי ודמני, שמאז כבר התפטר בעצמו, מחפשת מנועי צמיחה שיאפשרו לה להגדיל את מכירותיה, שהסתכמו בשנה החולפת בכ-14 מיליארד שקל.
כוחה העצום בשוק המזון לא מאפשר לה לצמוח בו עוד, ולכן מחפשת החברה להתרחב לתחומים משלימים. בחודשים האחרונים בחנה החברה את רכישת רשת הציוד המשרדי קרביץ ואת רכישת יבואנית וקמעונאית החשמל מיני ליין.
זאת לאחר שבשנים האחרונות רכשה את רשת הפארם ניו-פארם, שמותגה מחדש תחת Be, וחברת סיטונאות המזון אמיגה, המשווקת מזון לשוק המוסדי.
רכישת דן דיל תאפשר לשופרסל לחדור לשוק הסטוק הפורח עם רשת מקס של אייפקס, ובקרוב גם עם ג'מבו שקבוצת פוקס נערכת להשיק. רשת יוחננוף הקדימה את שופרסל בזירת הסטוק, ורכשה בשנה שעברה את השליטה (50.1%) ברשת זול סטוק.