סגור

זירו תחרות: שופרסל מוותרת על מותג הקולה הפרטי

ארבע שנים אחרי שיצאה לקרב בחברה המרכזית והמותג שלה קוקה קולה, שופרסל עוצרת את האספקה אחרי שלא הצליחה לנגוס במכירות של המתחרה. גם מיסוי המשקאות הממותקים וחוק הפיקדון תרמו להחלטה

שופרסל מרימה ידיים במאבק בקוקה קולה. החברה תפסיק לייבא ולשווק את משקאות הקולה תחת המותג הפרטי, 4 שנים אחרי שיצאה לקרב בחברה המרכזית (קוקה קולה ישראל).
2 צפייה בגלריה
מימין קולה של קוקה קולה והמותג קולה של שופרסל
מימין קולה של קוקה קולה והמותג קולה של שופרסל
מימין לשמאל: קוקה קולה והקולה של שופרסל
(יח"צ)
2 צפייה בגלריה
איציק אברכהן דן אנד ברדסטריט
איציק אברכהן דן אנד ברדסטריט
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל
השקת הקולה ב-2018 היתה חלק מאסטרטגיית החברה להציג חלופות למותגים המובילים, אולם בהשקת הקולה היה גם אלמנט אישי במאבק בין איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל והחברה המרכזית, שסירבה לייצר עבורו מותג פרטי בקטגוריית המשקאות, משום שאינה מניבה רווחיות גבוהה לקמעונאים.
אלא שלמרות השקעה שיווקית מאסיבית בשנת ההשקה, המוערכת במיליוני שקלים ונסיונות לחזקה עם הרחבת המגוון לפחיות, לא הצליחה שופרסל לנגוס במותג הדגל של החברה המרכזית.
כעת, החליטה שופרסל לצאת מהקטגוריה ולאחר סיום המלאי הקיים בחלק מהחנויות, לא תחדש את האספקה. אפשר להעריך שגם מיסוי המשקאות הממותקים שעבר בממשלה במסגרת התקציב וכן הרחבת חוק הפיקדון גם לבקבוקים משפחתיים החל מעוד חודשיים, יהפכו את רכישת המוצר לכדאית פחות ולכן נבחר העיתוי הנוכחי ליציאה מהתחום.
שוק המשקאות הקלים גלגל במחצית הראשונה השנה מכירות בהיקף 1.25 מיליארד שקל. החברה המרכזית שולטת בקטגוריה עם נתח של 53.1% מהמכירות, יפאורה עם 16.7% וטמפו עם 14.4%. ביתר מתחלקים ספקים שונים. שופרסל השיקה מחדש את המותג הפרטי בשנת 2014 וחדרה דרכו לשוק החלב, החיתולים, הבשר ועוד.
המותג התעצם ובמחצית הראשונה חלש על 26.8% ממכירות הרשת. אלא שלא בכל התחומים רשמה הצלחה. ביוני החולף, נסוגה שופרסל מהשקה אסטרטגית של תחליפי חלב לתינוקות, אותה ביצעה בהשקעות גבוהות, בכדי לאלץ את יצרני המותגים המובילים לממן את ההנחות לצרכנים.
משופרסל נמסר: "המותג הפרטי שופרסל מונה כ-6,500 מוצרים במגוון רחב של קטגוריות ומהווה אלטרנטיבה צרכנית איכותית במחירים אטרקטיביים. שופרסל בוחנת מעת לעת את מגוון מוצריה בהתאם לצרכי הלקוחות. עם השנים, שיעור הביקוש למוצר הלך ופחת ולכן הוחלט להמשיך להשקיע בפיתוח מוצרים חדשניים אחרים".