סגור

אלטשולר שחם מכר את אחזקותיו בשופרסל ב-171 מיליון שקל

בית ההשקעות מכר את אחזוקתיו הישירות ברשת הקמעונאות וכן את אחזקות קופות הגמל של פסגות בשופרסל, לקראת השלמת המיזוג עם פסגות גמל

בית ההשקעות אלטשולר שחם ניצל את חופשת חג הסוכות על מנת למכור את אחת מהאחזקות הגדולות והבולטות שלו - נתחו בשופרסל.
חברת הגמל של בית ההשקעות, שמנהל יאיר לוינשטיין, מבקשת לסיים עם מיזוג תיק ההשקעות שאותו תירש מפסגות גמל בחודש הקרוב, ולכן ביצעה את המכירה.
רשת הסופרמרקטים דיווחה היום (ד') למשקיעים כי אלטשולר שחם מכר את מניות חברת הקמעונאות בהיקף מוערך של 171 מיליון שקל בסוף השבוע בבורסה. המכירה נעשתה דרך האחזקות הישירות של אלטשולר שחם בשופרסל ודרך קופות הגמל של פסגות ובהיקף של 125 מיליון שקל ו-46 מיליון שקל בהתאמה.
אלטשולר שחם רכש את פסגות מאייפקס תמורת 910 מיליון שקל בחודש פברואר השנה ושלושה חודשים לאחר מכן, עם הסכמות הרגולטורים לעסקה, החל הליך מיזוג קופות הגמל של החברה הרוכשת והנרכשת. על פי הערכות בחודש הקרוב יאוחדו באופן סופי קופות הגמל של אלטשולר שחם ופסגות.
1 צפייה בגלריה
שופרסל דיל סופרמרקט
שופרסל דיל סופרמרקט
סניף שופרסל דיל
(ערן גרנות)
החשש בשוק ההון היה כי הליך המיזוג עלול ליצור גל מכירות משמעותי של מניות של חברות ישראליות בשווי מוערך של 4.5 מיליארד שקל. זאת מאחר שאלטשולר שחם גמל ופנסיה מעדיפה לבצע את רוב ההשקעות שלה מעבר לים. בכירים בשוק ההון אף טענו כי אלטשולר שחם נוקטת במדיניות של עמימות מכוונת בנוגע לאחזקות העתידיות של פסגות, על מנת לפגוע במתחרים. באלטשולר שחם דחו את הטענות מכבר ומסרו כי הם בוחנים כל השקעה באופן פרטני וכך גם ההחלטה האם להותיר אותה בתיקי פסגות.
כך או אחרת, ברבעון השני של השנה, בין חודש מאי לחודש יוני, מכר אלטשולר שחם את האחזקות של פסגות במניות מזרחי טפחות (היקף 160 מיליון שקל), נייס (היקף 160 מיליון שקל) ופריגו (היקף 74 מיליון שקל). במניות בזק ואנרג'יקס מכר בית ההשקעות יותר מחצי מאחזקות פסגות. למרות האמור, עד כה בחרו באלטשולר שחם שלא "לטפל" באחת ההשקעות הבולטות של בית ההשקעות בשוק המקומי – שופרסל.
אלטשולר שחם החזיק עד לפני תקופה קצרה ב-10.8% ממניות שופרסל בהיקף מוערך של 745 מיליון שקל. עם הרכישה של קופות הגמל של פסגות נוספו לתיק המאוחד של אלטשולר שחם 3.88% נוספים. אחרי המכירה מחזיק אלטשולר שחם במניות שופרסל בשיעור של 8% ובתיק פסגות מחזיק ב-3.2%.
כלומר אחרי המכירה מחזיק אלטשולר שחם בשופרסל בשיעור כולל של 11.2%. מדובר עד כה במהלך המכירה האגרסיבי ביותר שביצע אלטשולר שחם לנוכח איחוד התיקים.