סגור
מרכז ביג אילת
מרכז ביג אילת

הטבה לעסקים הנפגעים: קבוצת ביג תעניק לשוכרים הקלות עבור אוקטובר-נובמבר

ביג תוותר לשוכרים במרכזי הקניות שלה על שכ"ד בסיסי ותגבה אותו על פי אחוזים מהפדיון ודמי ניהול בלבד. מרכולים, פארמים, משרדים, בנקים וקופות החולים ישלמו כרגיל

קבוצת הקניונים ביג מוותרת לשוכרים במרכזי הקניות שלה על שכר דירה בסיסי עבור חודשים אוקטובר ונובמבר ותגבה שכר דירה על פי אחוזים מהפדיון בלבד, וכן דמי ניהול. שכר הדירה ששילמו השוכרים עבור אוקטובר ירד כבר בתחילת החודש וביג הודיעה כי היא תזכה אותם והתשלום ששילמו יקוזז מהחיובים העתידיים. רשתות המרכולים, הפארמים, משרדים, בנקים וקופות החולים ישלמו כרגיל.
עם זאת, הקבוצה מבהירה כי לא תאפשר לשוכרים לנצל את המצב ושוכר אשר החנות שלו נמצאת במרכז שאין מניעה לפתוח בו חנויות על פי הוראות פיקוד העורף והשוכר בחר שלא לפתוח אותה, לא יקבל את ההקלות שנותנת הקבוצה. "מבחינתנו אי פתיחת העסק היא פגיעה בחוסן הלאומי של מדינת ישראל וחוסר רצון להקטין את הנזקים ההדדיים", כתב חי גאליס מנכ"ל הקבוצה לשוכרים.
ביג מציעה את ההקלות לאחר שחלק מהשוכרים חווים ירידות משמעותיות במכירות בעקבות המלחמה, בעיקר במרכזי מסחר בדרום הארץ, אך לא רק שם. בכל רחבי הארץ צנח מספר המבקרים בקניונים ואנשים בעיקר משפחות עם ילדים נמנעים לצאת לקניות. ביג היתה גם בקורונה קבוצת הקניונים שהודיעה ראשונה על הקלות והטבות לשוכרים שלה. המתחרות של ביג, קבוצות הקניונים הגדולות עזריאלי ומליסרון, עוד לא יצאו מאז תחילת המלחמה בהודעות על הקלות בשכר הדירה לשוכרים.
"עם סיום המלחמה נגבש מנגנון בדיקת עומסים מצטברת, ונבצע בדיקת עומסים ביחס לתקופת עבר", כתב גאליס לשוכרים. ביג תדרוש בסיום המלחמה דו"ח מעסקים קטנים ובינוניים שקיבלו פיצוי מהמדינה ובמידה ובעל העסק יזוכה בסכום משמעותי עבור הוצאות קבועות שכוללות שכר דירה ודמי ניהול, ביג שומרת לעצמה את הזכות לדרוש את הפער כהשלמה לשכר דירה בסיסי על פי החוזה של העסק. "אי שיתוף דו"ח המענק יגרור ביטול ההקלה שניתנה על ידינו", מציינת החברה.