סגור

קניוני עזריאלי לא מתאוששים ממשבר הקורונה

קבוצת עזריאלי היא היחידה שרשמה ירידה במכירות מאז תחילת מאי; המתחרה ביג צמחה ב־17%. מגמת המעבר לרכישה בפאוור סנטרים - שהחלה בתקופת משבר הקורונה, אז הצרכנים העדיפו לבצע קניות במרחב הפתוח - נמשכת ואף מתחזקת

המבצע הצבאי שומר החומות, שהחל ב־10 במאי ונמשך 11 ימים, גרם נזק לקמעונאים והוריד את הפדיונות שהיו במגמת צמיחה. אלא שנכון לעכשיו, הנזק נמוך יותר מהמצופה בגלל בהלת השופינג של הישראלים. גם עיד אל פיטר, חג המציין את סיומו של צום הרמדאן, תרם למכירות.
נתוני ריס שהגיעו לידי "כלכליסט" מראים כי מתחילת מאי ועד 22 במאי נרשמה עלייה בפדיונות במרכזי הקניות ביחס לתקופה המקבילה ב־2019. הנתון המעניין הוא זה שמעיד כי המגמה של מעבר לרכישה בפאוור סנטרים שהחלה בתקופת משבר הקורונה, שבה הצרכנים העדיפו לבצע קניות במרחב פתוח יותר מאשר בקניונים, נמשכת ואף מתחזקת.
על פי ריס, הפדיונות בפאוור סנטרים, עלו מתחילת החודש ב־13%. לעומת זאת, בקניונים האזוריים עלו הפדיונות בכ־1.5% בלבד. בממוצע ארצי, נדגמו 1,970 חנויות, כולל ברחובות הערים, שרשמו עלייה של 4.8% בפדיונות מתחילת החודש.
מבין שלוש קבוצות הנדל"ן המובילות, קבוצת ביג צמחה בפער משמעותי מהמתחרות. בתקופה המדוברת רשמו הפדיונות של הקמעונאים בקבוצת ביג עלייה של 17%. הפדיונות בקניוני מליסרון עלו באותה תקופה ב־4.5% ואילו רק בקבוצת עזריאלי ירדו הפדיונות ב־2.3%.
1 צפייה בגלריה
קניון עזריאלי תל אביב
קניון עזריאלי תל אביב
קניון עזריאלי תל אביב
(צילום: דנה קופל)
קניון עזריאלי תל אביב ממשיך לספוג צניחה בפדיונות ומאז משבר הקורונה מתמודד עם חולשה בפדיונות לאור העובדה שתנועת הנוסעים ברכבת ירדה. גם המבצע הצבאי לא היטיב עם הקניון שרשם ירידה של 21% בפדיונות מתחילת חודש מאי. עזריאלי הנגב שממוקם בטווח הרקטות, סבל מירידה של 17% בפדיונות ובעזריאלי חולון ירדו המכירות ב־16% בקירוב. לעומת זאת, בעזריאלי ירושלים עלו הפדיונות ב־13.6%, בקניון ראשונים בראשון לציון, שגם בה נחתו לא מעט רקטות מעזה, עלו הפדיונות מתחילת מאי ב־7.4% לעומת קניון הזהב שבו ירדו הפדיונות ב־6.8%.
חניות הטיילת באילת נהנו, על פי נתוני ריס, מעלייה של 37% בפדיונות מתחילת החודש. גם באייס מול נסקו הפדיונות במעל ל־43% ובביג אילת נרשמה עלייה של 27% בפדיונות מתחילת מאי.
ביג נצרת נהנה מזינוק של 49% בפדיונות, ביג ירכא עלה ב־36%, ובביג טבריה הפדיונות עלו ב־23%. בביג אשדוד, עיר שספגה בשומר החומות מאות רקטות”, ירדו המכירות ב־4%, בעוד בקניון הסיטי באשקלון צנחו המכירות ב־39% ובסטאר סנטר אשדוד ב־37%.
בקבוצת מליסרון, עופר סנטר נוף הגליל עלה ב־16% ואף בילו סנטר עלה ב־14% בפדיונות. בעופר הקריון נרשמה עלייה של 13.5% ובגרנד חיפה עלייה של 10%. קניון הדגל של מליסרון, ברמת אביב, עלה ב־1.8% בלבד, ובגרנד באר שבע נותרו הפדיונות זהים לתקופה המקבילה ב־2019. בקניון הגדול בפתח תקווה נרשמה ירידה של 1.6% ובעופר רחובות ירדו המכירות ב־5%. קניון TLV רשם מתחילת מאי עלייה של 7.6% בפדיונות של 15 חנויות שנדגמו.