סגור
אתר בנייה ב נתניה
אתר בנייה בנתניה (צילום: אוראל כהן)

מנכ"ל הפועלים על שוק הנדל"ן: "גידול בבקשות למשכנתאות חדשות"

דב קוטלר נשא דברים הבוקר בכנס פירמת רואי החשבון EY; לדבריו, החודש ישנו "שינוי מגמה ראשוני בדמות גידול של יותר מ-10% בבקשות למשכנתאות חדשות לעומת הרבעון הראשון"; על היזמים אמר כי הם "צריכים לשים דגש על תזרים חיובי"

שינוי מגמה בשוק המשכנתאות? "ביוני האחרון אנחנו מזהים שינוי מגמה ראשוני בדמות גידול של יותר מ-10% בבקשות למשכנתאות חדשות לעומת הרבעון הראשון, לראשונה מזה מספר חודשים, כן יש אור בקצה המנהרה", כך אמר הבוקר מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר.
קוטלר אמר כי "בכל הקשור לליווי בנייה, בנק הפועלים ממשיך לעשות עסקים גם כיום. כמובן שלאור אי הוודאות נדרשת יותר זהירות. אבל יש לנו מאות פרויקטים שאנחנו מלווים בהיקפים של עשרות מיליארדי שקלים ונשמח ללוות פרויקטים נוספים תוך חיבור בין המימון ליזם למימון למשתכן".
עם זאת הבהיר קוטלר, שאת דבריו אמר בכנס פירמת רואי החשבון EY, כי מבחינתו חשוב להדגיש שני רכיבים:
"אחד, על היזמים להתאים את עצמם למציאות החדשה ולשים דגש בתקופה הקרובה על תזרים חיובי. שתיים, במקביל, על המערכת הבנקאית לגלות אחריות ואורך רוח ולמצוא פתרונות מימון לטווח הביניים".
קוטלר אמר עוד כי "לשמחתנו, יש סימנים ראשונים של התמתנות באינפלציה בעולם ובישראל לקצב חזוי של כמעט 3%, אולם חשוב להדגיש שמדובר בתהליך שלוקח זמן. בכל מקרה, נראה כי מרבית העלאות הריבית, בעולם ובישראל, הן מאחורינו".