סגור

איילת שקד: "לא מאמינה שמחירי הדירות יירדו בשנים הקרובות"

לדברי שרת הפנים, שיתוק של שנתיים בעבודת הממשלה הקודמת משליך על קצב התוצאות שמבקשת הממשלה הנוכחית להשיג במאמצים להורדת מחירי הדירות. יו"ר לשכת שמאי המקרקעין: "כשמחירי הדירות עולים, זה מצוין"

"שנתיים הממשלה לא תפקדה, לא היתה מספיק בנייה - ולכן אני לא מאמינה שמחירי הדירות יירדו בשנים הקרובות"; כך אמרה היום שרת הפנים איילת שקד, בכנס נדל"ן של אתר מגדילים. "אנחנו עובדים היום קשה כדי לשנות את זה. שר האוצר אביגדור ליברמן, שר השיכון זאב אלקין ואני רואים דברים עין בעין, וגם עבדנו הרבה שנים יחד".
שקד התייחסה לנושא הסבת משרדים למגורים אשר מופיע בטיוטת חוק ההסדרים במטרה להגדיל את היצע הדיור: "אני גרה בשכונת רמת החייל, וסמך לשכונת המגורים יש אזור תעסוקה עם בנייני משרדים שבחלקם ריקים. אין שום סיבה ששטחים ריקים בבנייני משרדים לא יהפכו לדירות". על החלופה לתמ"א 38 אמרה שקד כי צורך השעה הוא הכנסת מבני ציבור לפרויקטים, בתמורה לעלייה לגובה, וכי בעלי דירות שיתנגדו למהלך במצב שבו הרוב מעוניין במימוש הפרויקט, ייתקלו בחוק הדייר הסרבן, שצפוי אף הוא להשתכלל באמצעות הגדרת רוב של 66% מבעלי הדירות בלבד.
שקד התייחסה גם לסוגיית המחסור בפועלי בניין, שגם לה יש השלכות על משך הבנייה ומחירי הדירות, ואמרה כי "למרות התנגדות משרד הביטחון, קידמתי את הבאתם של 15 אלף פועלים פלסטינים, ועוד 15 אלף פועלים סיניים שיתווספו לשוק הבנייה, והנושא צפוי לעלות לאישור בשבוע הבא".
1 צפייה בגלריה
באר יעקב פרויקט בנייה דירות עגורן
באר יעקב פרויקט בנייה דירות עגורן
פרויקט בניית דירות
(אבי מועלם)
מוקדם יותר אמר יו"ר לשכת השמאים חיים מסילתי בכנס, כי "כאשר מחירי הדירות עולים זה טוב ואפילו מצויין, כי מחירים גבוהים משקפים עיר איכותית". לדבריו, "המחירים בתל אביב גבוהים כי היא עיר איכותית שכולם רוצים לגור בה. לא כולם חייבים לגור בתל אביב או רמת גן, אפשר לגור במקומות פריפריאליים יותר. הממשלה צריכה להוריד את מחירי הדיור בסך הכולל, אבל תמיד יהיו ערים יותר יקרות מאחרות. גם ראש עיריית תל אביב רון חודלאי אומר שלא כולם חייבים לגור בתל אביב, וגם המחירים בפתח תקווה יעלו ועוד שנתיים ראש העיר של פתח תקווה יגיד שלא כולם חייבים לגור בפתח תקווה, ומי שיקר לו יילך לראש העין. זה דבר טבעי וזה בסדר גמור".