סגור
מיאמי רצועת חוף זירת הנדלן
מיאמי. להיט נדל"ני (צילום: שאטרסטוק)

הנדל"ן הלוהט ביותר בארה"ב נמצא באוסטין ובמיאמי

מחסנים ומקבצי דיור הם המגזרים המובילים, ומומלץ להתרחק מערי החוף המערבי. אלה הם חלק מממצאי סקירת הנדל"ן השנתית של פירמת עורכי הדין DLA PIPER הממפה את מוקדי ההשקעה הכדאיים ביותר || תמר טוניק

אוסטין, טקסס, היא עדיין העיר הכדאית ביותר להשקעה בנדל"ן מסחרי בארצות הברית ומשבר האקלים נמצא בתחתית סולם העדיפויות בהחלטות ההשקעה - כך עולה מהסקירה השנתית שערכה פירמת עורכי הדין הגלובלית DLA PIPER.
128 מומחי נדל"ן מרחבי העולם השתתפו בסקירה, בהם מנכ"לים, סמנכ"לי תפעול, יזמי נדל"ן ומנהלי נכסים. הדו"ח ממפה את אפיקי ההשקעה האטרקטיביים ביותר בנדל"ן מסחרי לשנה הקרובה ובוחן את השלכות האינפלציה, הריבית הגבוהה, מתיחויות גיאו־פוליטיות ותחזיות כלכליות על החלטות ההשקעה. בישראל מפעילה הפירמה נציגות מאז 2012.
בקרב הנסקרים, שיעור המשיבים הגבוה ביותר דירג בצמרת ההשקעות את תחום הלוגיסטיקה והאחסון. עוד בשלישייה הפותחת - מקבצי דיור ודיור בר־השגה. בתחתית, עם אחוזים בודדים מכלל המשיבים, התמקמו המשרדים הפרבריים, דירות יוקרה ודירות במרכז העיר. קניונים אזוריים הם הקטגוריה הכי פחות אטרקטיבית, עם 1% מקולות הנסקרים.
בפילוח הערים הכדאיות להשקעה בארצות הברית שמרה אוסטין, טקסס, על מיקומה בצמרת, אך לצדה התברגו, גם הן עם 39% מקולות המשיבים - נאשוויל, טנסי, ומיאמי, פלורידה. שארלוט וראלי בצפון קרוליינה דורגו גם הן בין היעדים המובילים, ואחריהן דאלאס, טקסס. הערים והאזורים בתחתית הדירוג נמצאים בחוף המערבי ומונים את סיאטל, פורטלנד, סן פרנסיסקו, עמק הסיליקון, לוס אנג'לס וסן דייגו. חולשתן של סיאטל, סן פרנסיסקו ועמק הסיליקון היא תוצאה של מגמה מתמשכת הנובעת מפיטורים נרחבים במגזר הטכנולוגיה שעובדיו אכלסו את האזורים הללו.


הסקר ממפה גם את הערים הגלובליות האטרקטיביות ביותר להשקעה השנה. בצמרת, כמו ב־2022, מדורגת לונדון, עם 47% מקולות המשיבים. אחריה בחמישייה הפותחת: אמסטרדם, סידני, פריז ומקסיקו סיטי. בתחתית דורגו סאו פאולו, הונג קונג, שנגחאי ובייג'ינג, כאשר מינכן קיבלה 6% מהקולות, בדומה למומבאי, ניו דלהי ודוחא.
משתתפי הסקר דירגו גם את ארצות המוצא של המשקיעים שצפויים להמר על שוק הנדל"ן האמריקאי. בצמרת דורגו משקיעים מנסיכויות המפרץ, עם 65%, ואילו אחריהם צפויים רוב המשקיעים להגיע מקנדה, גרמניה, סינגפור ודרום קוריאה. משקיעים מישראל קיבלו 17% מקולות הנסקרים, מקום שישי אחרי דרום קוריאה.
קטגוריה נוספת שנבדקה היא ההשפעות המשמעותיות ביותר הצפויות להיות על החלטות ההשקעה. בראשן דורגה הריבית הגבוהה ואחריה התחזית הכלכלית של ארצות הברית. בתחתית דורג משבר האקלים, עם 4% מקולות הנסקרים - נתון מפתיע בהתחשב בהסלמה הדרמטית בהשפעות ההתחממות הגלובלית בשנה החולפת.