סגור

קבוצות חנן מור והראל ביטוח יקימו חברה משותפת לייזום פרויקטי בנייה למגורים

בנוסף לכך הן ישתפו פעולה בתחומי הדיור להשכרה. הפרויקט הראשון יהיה ליד בית החולים שיבא, שיכלול 247 דירות להשכרה לטווח ארוך

קבוצת חנן מור וקבוצת הראל ביטוח מהדקות את שיתוף הפעולה ביניהן: הן יפעלו יחד בתחומי הייזום למגורים והדיור להשכרה.
החברות במו"מ להקמת חברה משותפת שתעסוק בייזום פרויקטים למכירה בתחום המגורים, שעלות הקרקע בהם לא תפחת מ-350 מיליון שקל. החזקותיה של קבוצת חנן מור בתאגיד צפויות לעמוד על 70%, והראל תחזיק ביתרה. חנן מור תספק שירותי איתור ובחינה של פרויקטים, שירותי ניהול והקמת הפרויקטים, שירותי ניהול תכנון ופיקוח ושירותי ניהול ושיווק מכירות. בהתאם להסכמי שיתוף הפעולה, לחברה תהיה אופציה לקבל את המימון לחלק מההון העצמי שיידרש מהחברה לכל פרויקט בהתאם להסכם הלוואה שייחתם. בנוסף לכך לחנן מור תהיה זכות סירוב ראשונה לשמש כקבלן מבצע לגבי מרבית הפרויקטים (בתחום הדיור להשכרה ובתחום המגורים).
1 צפייה בגלריה
אבי מאור מנכ"ל קבוצת חנן מור
אבי מאור מנכ"ל קבוצת חנן מור
אבי מאור, מנכ"ל קבוצת חנן מור
(צילום: עמית שעל)
אתמול דיווחה חנן מור על זכייה במכרז ראשון שלה בתחום הדיור להשכרה שיהיה הפרויקט הראשון של שותפות בין החברות. מדובר במכרז של החברה הממשלתית דירה להשכיר למתחם מגורים ומסחר בתל השומר, בסמוך לרמת אפעל. המתחם כולל 247 דירות אשר יושכרו לטווח ארוך של כ-20 שנה, לצד כ-450 מ"ר של שטחי מסחר. עלות הקרקע עמדה על 419 מיליון שקל כולל פיתוח. מחצית מהדירות בפרויקט מיועדות לדיור בשכר דירה מפוקח לזכאים, והמחצית השנייה תושכר על ידי החברה בשוק החופשי.
לפי ההסכם בין הקבוצות, חלקה של חנן מור בתאגיד המשותף צפוי לעמוד על 60%, וביתרה תחזיק הראל. יצוין כי אם תבחר בכך קבוצת חנן מור, ימומן חלק מחלקה בהון העצמי גם הוא על ידי הראל. קבוצת חנן מור תספק שירותי איתור ובחינה של פרויקטים, שירותי ניהול והקמת הפרויקטים, שירותי ניהול תכנון ופיקוח ושירותי ניהול ושיווק הדיור להשכרה.
הראל החלה להשקיע בקבוצת מור בחודש ינואר השנה כשרכשה 7.2% ממניות החברה. מאז ההשקעה בינואר עלו מניות מור בשיעור של כ-40%, ובמקביל הראל הגדילה את החזקותיה בחברה ל-9.5%.
אבי מאור, מנכ"ל קבוצת חנן מור: "יש לנו תוכנית פיננסית משמעותית לחיזוק ההון של הקבוצה באמצעות יצירת שותפויות משמעותיות והצפת ערך לשותפינו דרך נכסי החברה המניבים ותחומים נוספים".
איציק טוויל, מנהל אגף הנדל"ן ואגף האשראי בחטיבת ההשקעות של קבוצת הראל: "השותפות תאפשר לחזק את המעורבות של הראל בפרויקטים לדיור להשכרה ונדל"ן מניב".