סגור

פרסום ראשון
ביום ראשון: השרים יצביעו על הוספת 5,000 דירות לקריית גת ו-8,700 יח"ד לכפר קרע

ועדת השרים לענייני פנים תתבקש להעביר למסלול התכנון המואץ בותמ"ל תוכניות להקמת אלפי יחידות דיור מצפון לקריית גת וממערב לכפר קרע

קריית גת ממשיכה להתרחב. ועדת שרים לענייני פנים בראשות שרת הפנים, איילת שקד, תצביע ביום ראשון הקרוב על העברה למסלול התכנון המואץ בותמ"ל (ועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור) של תוכנית לבניית 5,100 דירות בשטח מצפון לקריית גת. ביום רביעי השבוע אישרה הותמ"ל להפקדה תוכנית לבניית כ-8,000 דירות במערב העיר.
התוכנית שתעלה לדיון בוועדה ביום ראשון, מכונה כרמי גת צפון וחולשת על שטח של 1,900 דונם - מצפון לשכונת כרמי גת החדשה ומדרום למושב מנוחה. להערכת רשות מקרקעי ישראל, אכלוס השכונה החדשה צפוי ב-2029. במתחם ייבנה גם מרכז תחבורה הכולל תחנת רכבת ומסופים לאוטובוסים. כ-1,200 דונם מהשטח הוא חקלאי, ברובו של המושב מנוחה. חלק קטן משמש את המושבים זבדיאל וגת. החלק הצפוני של המתחם הוא מסדרון אקולוגי וישמש להקמת תשתיות תחבורה ציבורית.

2 צפייה בגלריה
קרית גת קריית גת מבט מלמעלה
קרית גת קריית גת מבט מלמעלה
קריית גת
(צילום: ויקיפדיה)

בנוסף יעלה ביום ראשון לאישור בוועדת השרים מתחם ענק שיאפשר את הרחבת היישוב כפר קרע שבוואדי ערה מערבה ובניית כ-8,700 דירות. השטח בגודל כ-2,300 דונם שייך ברוב ליישוב, כ-10% ממנו שייכים למועצה האזורית מנשה ויועברו לכפר במסגרת הסכמות בין שתי הרשויות ובהסכמת ועדת גבלות של משרד הפנים. כיום בשטח בנייה לא מוסדרת ולא חוקית למגורים וחקלאות.
מנכ"לית מינהל התכנון המליצה להעביר את תכנון המתחם לותמ"ל, וכתבה כי "מדובר ביישוב כפרי המוקף בשטחים פתוחים ערכיים ואפשרויות הפיתוח שלו מצומצמות. קידום תכנון במתחם יאפשר מתן מענה תכנוני לתוספת יחידות דיור בחברה הערבית בכלל ולצורך התפתחות היישוב בפרט. זאת לצד מינוף והעצמת היישוב מבחינה חברתית וכלכלית ותוך שמירה על צביונו הכפר".
עוד מוצע להעביר לתכנון הותמ"ל תוכנית התחדשות עירונית ברובע ב' באשדוד במסגרתה ייהרסו כ-340 דירות ויבנו כ-1,400.
2 צפייה בגלריה
כפר קרע ב משולש ערביי ישראל ערבים
כפר קרע ב משולש ערביי ישראל ערבים
כפר קרע
(צילום: אלעד גרשגורן)