סגור

בלעדי
מאוחדת מוכרת את מלון באלי בטבריה תמורת 72.2 מיליון שקל

בית המלון בטבריה נמכר לחברת ברוש אשלד במסגרת הסכם ייצוב שעליו חתמה הקופה עם המדינה ב־2019, לאחר שצברה גירעון של 442 מיליון שקל. בית המלון כולל 170 חדרים אך אינו פעיל ובעבר עמד במוקד סכסוך של הקופה עם עיריית טבריה

קופת חולים מאוחדת מוכרת את מלון באלי בטבריה תמורת 72.2 מיליון שקל. ל"כלכליסט" נודע כי המלון נמכר לחברת ברוש אשלד שבבעלות יצחק שניידר ולירן דמתי. על המלון התחרו כמה גורמים בתחום המלונאות והנדל"ן שהציעו סכומים נמוכים יותר. מלון באלי אינו פעיל כיום, אולם המבנה על שטח של 21 דונם במעלה העיר טבריה כולל 170 חדרים.



ב־1981 רכשה מאוחדת את המלון להעניק שירותי החלמה למבוטחיה. למלון ולמאוחדת סכסוך משפטי מול משרד השיכון על קרקע שלדברי מאוחדת שייכת למתחם ונלקחה לבניית שני בניינים בשנות השמונים על ידי משרד השיכון. גם מול עיריית טבריה קיימת מחלוקת בשל נטיעת עצים של העירייה בגבול המלון. מבנה המלון דורש שיפוץ לפני שיחזור לפעילות.

2 צפייה בגלריה
סיגל רגב רוזנברג מנכ"לית מאוחדת
סיגל רגב רוזנברג מנכ"לית מאוחדת
סיגל רגב רוזנברג מנכ"לית מאוחדת
(צילום: ענבל מרמרי)

הרוכשת היא חברת ברוש אשלד שבבעלות יצחק שניידר, איש עסקים מהצפון, בעליה של שניידר הנדסת חשמל, ולירן דמתי שמחזיק במניות בחברות ישראליות כמו מור בית השקעות ומילניום פוד טק. ב־2008 נכנסה קרן פימי להשקעה בחברה ומכרה את אחזקותיה לבעלים שנתיים אחר כך.
מכירת המלון נעשית בהתאם להסכם הייצוב של הקופה עם משרד האוצר ב־2019, שבו נדרשה והסכימה הקופה למכור כמה נכסים כמו רשת הדיור המוגן נווה עמית, ואת בתי המלון באלי וכנען ספא.
כנען ספא לא יימכר, ולגביו נערך מכרז נפרד שבו יידרשו המציעים להתחייב לשפץ אותו ב־20 מיליון שקל ולשכור אותו לתקופה ארוכה. ככל הידוע, גם בתי הדיור המוגן נווה עמית לא יימכרו בשלב זה.
על פי דו"חות הקופה, נכון ל־30 ביוני 2021, למאוחדת גירעון בהון החוזר של מעל 2 מיליארד שקל. מאוחדת היתה הקופה היחידה שסיימה את 2020 עם גירעון (48 מיליון שקל) וצברה ב־2020-2018 גירעון של 742 מיליון שקל. כיו"ר הקופה משמש אייל גבאי וכמנכ"לית סיגל רגב רוזנברג.


2 צפייה בגלריה
בית מלון באלי ב טבריה
בית מלון באלי ב טבריה
בית מלון באלי בטבריה
(צילום: אלעד גרשגורן)

הקופה עושה מאמצים בשנים האחרונות לעלות על דרך חדשה, וב־2019 רכשה 40% מרשת בתי החולים נ.א.ר.א שהיא רשת בתי החולים הפרטיים השנייה בגודלה בארץ שמחזיקה בבית החולים אלישע ובמרכזים רפואיים אחרים ברחבי הארץ.
בדצמבר 2018, לאחר שבקופה התגלה גירעון של 442 מיליון שקל, כפול מזה שעליו דיווחה, חתמו מאוחדת והמדינה על הסכם ייצוב. המדינה דרשה מהקופה לפעול בהתאם להתחייבויותיה בהסכם הייצוב, לקצץ שכר בכירים ולהפחית את תקציב השיווק העצמי. בנוסף, ב־2019 מונה משקיף מטעם משרד הבריאות לדירקטוריון מאוחדת.
זו היתה רק אחת השערוריות שהקופה סבלה מהן בשנים האחרונות כמו דו"ח מבקר המדינה מ־2010 על השחיתויות שהיו במשך שנים בצמרת הקופה, שבעקבותיו התחלפה כל ההנהלה. אחרי השבר הגדול של הדו"ח ניסו במשרד הבריאות ובקופה לפתוח דף חדש, אך הגירעון שהתגלה לפתע - ומשקף כשלים לכל אורך שרשרת הניהול של הקופה - לא תורם לכך. הנהלת הקופה מנסה לחלץ את הקופה מהמשבר ולהצעיד אותה לעידן חדש של מינהל תקין, שקיפות ואיזון תקציבי. בתחרות מול שתי הגדולות, כללית ומכבי, לא מדובר במשימה פשוטה.