סגור

מאוחדת במגעים לרכישת בניין משרדים בתל אביב

לכלכליסט נודע כי למרות הגירעון הענק שלה, הקופה במו"מ לשלם 350 מיליון שקל על הבניין. מאוחדת: "המכרז בעיצומו"

קופת חולים מאוחדת מנהלת מגעים לרכישת בניין בדרך בגין בתל אביב תמורת 350 מיליון שקל, כך נודע ל"כלכליסט". המשא ומתן מתקיים עם החברות וייס ופנדום לרכישת הבניין שצמוד למגדל WE. הבניין כולל 13,000 מ"ר ומאוחדת תרכוש את הבניין בשלמותו לרבות 180 חניות. לדברי מומחי נדל"ן מדובר במחיר גבוה ביחס למחירי השוק.
לפני יותר משנה פרסמה מאוחדת מכרז לרכישת נכס עבור מטה הקופה, שיחליף את המשרדים השכורים במגדל המאה ברחוב אבן גבירול בתל אביב. המכרז כלל מספר קריטריונים ובהם שטח קומה מינימלי של 500 מ"ר, ומינימום של 80 חניות צמודות. באוגוסט האחרון, ועל רקע משבר הקורונה, החליטה מאוחדת להקפיא את המכרז. זאת לאור הערכות כי שוק המשרדים בעידן הקורונה יאפשר לאתר נכס בתל אביב במחיר נמוך מהמצופה.
עם זאת, גורמים בשוק הנדל"ן למשרדים טוענים כי המחיר הנקוב במו"מ, 350 מיליון שקל, משקף את הרף העליון של מחירי השוק. לדבריהם, החלטה כלכלית סבירה יותר, לאור מצבה הכספי של הקופה שמצויה בגירעון, תהיה לרכוש נכס בערים כמו בני ברק או פתח תקווה, בהן טווח המחירים נמוך בהרבה.
1 צפייה בגלריה
מנכ"לית קופת חולים מאוחדת סיגל רגב רוזנברג
מנכ"לית קופת חולים מאוחדת סיגל רגב רוזנברג
מנכ"לית קופת חולים מאוחדת, סיגל רגב רוזנברג
(צילום: דנה קופל)
בדו"חות הכספיים של קופות החולים נכון לחציון הראשון של שהציג משרד הבריאות נכתב כי "מאוחדת הציגה גירעון של 191 מיליון שקל בדומה לגירעון בתקופה המקבילה אשתקד. הגירעון גבוה באופן משמעותי ונדרשים צעדים משמעותיים על מנת להביא את הקופה לאיזון".
ממאוחדת נמסר: "מאוחדת מנהלת הליך מכרזי מקצועי ומבוקר, הבוחן ומשקלל את כל הפקטורים הכלכליים והתפעוליים. בעלי נכסים שונים מנסים להפעיל לחצים, חלקם באופן לא ראוי. המכרז עדיין בעיצומו ולפיכך לא נוכל להתייחס מעבר לכך".