סגור
פנאי מיכה קליין מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים
מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים (צילום: יובל חן)

אפריקה מגורים צפויה להשקיע כ-600 מיליון שקל בבנייה בשטח של 24.5 דונם בהרצליה

אפריקה ישראל מגורים חתמה על עסקת קומבינציה בפרויקט שנמצא דרומית למחלף הסירה ולהרצליה הילס. ייעוד הקרקע הוא לתעסוקה, אך בעלי הזכויות בקרקע פועלים לקידומה של תוכנית להקמתן של מאות דירות ועשרות אלפי מ"ר של מסחר ותעסוקה במסגרת של פרויקט עירוב שימושים

חברת אפריקה ישראל מגורים, מקבוצת לפידות קפיטל, הודיעה הבוקר (ג') כי חתמה יחד עם שותפים על עסקת קומבינציה עם בעלי קרקע בהרצליה, בשטח הנפרס על פני כ-24.5 דונם. הפרויקט ממוקם דרומית למחלף הסירה ולהרצליה הילס, ובסמיכות לתחנת הרכבת הרצליה ולתחנת מטרו עתידית שצפויה להיבנות.
בהתאם לעסקה, אפריקה ישראל מגורים תקבל חלק מהזכויות בקרקע, ובתמורה היא צפויה להשקיע כ-600 מיליון שקל בבנייה, כך להערכתה, בכפוף לאישור התוכנית. ע"פ הדיווח לבורסה, ייעוד הקרקע הוא לתעסוקה, אך בעלי הזכויות בקרקע פועלים לקידומה של תוכנית להקמתן של מאות דירות ועשרות אלפי מ"ר של מסחר ותעסוקה במסגרת של פרויקט עירוב שימושים.
הדו"ח החצי שנתי של אפריקה ישראל מגורים שהתפרסם לאחרונה מגלה שהכנסות החברה ממכירת דירות למגורים הסתכמו במחצית הראשונה של 2022 בכ-308 מיליון שקל, לעומת כ-429 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. כלל הכנסות החברה הסתכמו בכ-499 מיליון שקל, לעומת כ-550 מיליון שקל בשנה שעברה. הרווח הגולמי של החברה הסתכם בכ-128 מיליון שקל, לעומת כ-85 מיליון שקל בשנה שעברה. הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-124 מיליון שקל, לעומת כ-33 מיליון שקל בשנה שעברה.
נכון לסוף חודש יוני, לחברה יש 469 דירות בפרוייקטים בתכנון ועוד 2,134 דירות בפרוייקטים בביצוע, בכלל זה בחריש, גבעתיים, ירושלים, ראשל"צ, נתניה, נס ציונה, גבעת שמואל, ר"ג ורעננה. לחברה יש 4 פרוייקטים של דירות להשכרה - בשוהם, הרצליה, ירושלים וקרית ביאליק.
מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, מסר: "הרצליה היא מהערים האטרקטיביות בישראל הודות למיקומה ולאוכלוסייה האיכותית המרכיבה אותה. אפשרויות תעסוקה ונגישות לתשתיות תחבורה הם מהשיקולים המשמעותיים בבחירת עיר מגורים, ולכן יותר ויותר מרכזים ומקומות תעסוקה מוקמים ומתפתחים גם במרכזי הערים ולא רק במעגלים סביב. מודל עירוב שימושים זה יבוא לידי ביטוי גם בפרויקט החדש בהרצליה".