סגור

תוכנית כיכר אתרים אושרה להפקדה, המאבק בין משפחת ברונפמן ושותפיה החל

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ת"א אישרה את התוכנית להריסת הכיכר ובניית שני מגדלים ובניין שישמשו ל-220 דירות ו-300 חדרי מלון. כעת ניתן יהיה להגיש התנגדויות. עם זאת, מימושה רחוק בשל מחלוקת בין בעלי הזכויות במתחם, משפחת ברונפמן ומולה נצבא וספי צביאלי, על החניון ששווה 15% מזכויות הבנייה לפי התוכנית המופקדת

הוועדה המקומית של עיריית תל אביב אישרה הערב (ד') להפקדה את תוכנית הבנייה החדשה בכיכר אתרים לאחר דיון שנמשך מעל ל-3 שעות.
זהו צעד נוסף בדרך לאישורה של התוכנית, אלא שבדיון עלתה לראשונה המחלוקת בין בעלי הזכויות העיקריים במתחם: משפחת ברונפמן, המחזיקה באמצעות קרן JTLV כ־80% מהחלקות בכיכר ומולה נצבא וספי צביאלי, שרכשו את החניון במכרז שנערך בחודש יולי שנה שעברה, בתמורה ל־341 מיליון שקל. נראה כי עוד רחוקה הדרך למימושה של התוכנית.


התוכנית החדשה שאושרה להפקדה תאפשר את הריסת כיכר אתרים ומלון מרינה וביטול שיקוע הכביש. במקומם ייבנו שני מגדלים בני 25 קומות ובניין שבו 6.5 קומות ובהם יוקמו 220 דירות ו-300 חדרי מלון.
עם ביטול השיקוע, יוקמו כיכרות ויהיה מעבר רציף נטול מדרגות משדרות בן גוריון לרצועת החוף. בתקופת ההפקדה שנמשכת 3 חודשים אפשר להגיש התנגדויות לתוכנית או לחלקים בה.

2 צפייה בגלריה
כיכר אתרים חניון אתרים תל אביב
כיכר אתרים חניון אתרים תל אביב
כיכר אתרים חניון אתרים תל אביב
(אוראל כהן)

בהצבעה התנגדו לתוכנית 4 חברי הוועדה המקומית ציפי ברנד, אסף הראל, חן אריאלי, ומיטל להבי. המתנגדים דרשו לבטל את אחד משני המגדלים. ברנד טענה כי כיום שטח כיכר אתרים הוא ציבורי, ובתוכנית הוא הפך לשטח פרטי פתוח. הפיכתו לשטח פרטי פתוח תמנע שימוש מיטבי בו עבור הציבור. הטענה היא כי עורכי התוכנית סימנו אותו כשטח פרטי כי רק על מגרש גדול הכולל את שטח הכיכר אפשר לאשר תוכנית בנייה אינטנסיבית כזו.
עו"ד שמוליק שוב המייצג את איש העסקים ספי צביאלי ושותפתו חברת נצבא, בעלי חניון כיכר אתרים דרש לבטל את טבלאות האיחוד וחלוקה. שוב הציג לראשונה את עמדת החברות שהוא מייצג, והניח תשתית למאבק תכנוני ומשפטי ארוך.

2 צפייה בגלריה
מתיו ברונפמן יו"ר ומנכ"ל BHB Holdings ועידת ניו יורק 2019
מתיו ברונפמן יו"ר ומנכ"ל BHB Holdings ועידת ניו יורק 2019
מתיו ברונפמן
(צילום: אוראל כהן)

בטבלאות בתוכנית שאושרה להפקדה החניון מקבל כ-15% מזכויות הבנייה. שוב טען כי החישוב הזה מוטעה משום שהוא מבוסס על הנחות שגויות. לדבריו החניון צריך להקנות זכויות בשיעור של יותר מ-40%. לטענתו חישוב שוויו של החניון התבסס על התקופה שבה הוא היה בבעלות העירייה וקרן JTLV ותעריפי החניה בו היו נמוכים.
באוגוסט הבעלות על החניון עבר לצביאלי ונצבא, תעריפי החניה עלו, ומכך גם שוויו. הדברים ששוב אמר בדיון הם התשתית להתנגדות שהשותפים יגישו.