סגור
אספן גרופ מימין אבן ניומן שלומי עקריש יוסי רייק צופית הראל ו גיא פרג
אנשי אספן גרופ. מימין: אבן ניומן, שלומי עקריש יוסי רייק, צופית הראל וגיא פרג (צילום: גלעד פורת)

אספן גרופ רכשה מרונן נמני מרכז מסחרי בצומת הפיל בתל אביב

חברת הנדל"ן המניב רכשה את הנכס ב-46 מיליון שקל; נמני, מבעלי רשת קפה קפה, קנה אותו בשנת 2011 ב-36 מיליון שקל; הנכס משתרע על פני 1,500 מ"ר, ו-91% ממנו כבר מושכרים

חברת הנדל"ן המניב אספן גרופ רוכשת נכס מסחרי בצומת הפיל בתל אביב תמורת 46 מיליון שקל. מדובר בשטח שממוקם מתחת לפרויקט מגורים ברחוב בני אפרים 280. המוכר הוא איש העסקים רונן נמני מבעלי קפה קפה שרכש את הנכס בשנת 2011 בתמורה ל-36 מיליון שקל.
הנכס משתרע על שטח של 1,500 מ"ר וכולל חצר בשטח של כ-500 מ"ר, מחסנים ו-74 חניות. כיום, 91% מהנכס מושכרים לעשרה שוכרים. דמי השכירות השנתיים מוערכים בכ-3.4 מיליון שקל, ומשקפים תשואה של כ- 7.4% בהתאם לשיעור התפוסה הנוכחי.
בחודש ספטמבר 2023 השתנה מבנה הבעלות באספן גרופ לאחר שחברת אוסטרליה-ישראל, בשליטת אנשי העסקים שלומי עקריש והאחים ריקי ואבן ניומן, רכשו יחד את מניותיו של בעל השליטה הקודם רוני צארום ומניות נוספות (בסך הכל 29%) לפי שווי של כ-900 מיליון שקל. מאז העסקה, רכשה החברה 50% מחברת ההתחדשות העירונית רייק נדל"ן (חברה פרטית) תמורת 45 מיליון שקל. בנוסף, בעסקה נוספת רכשה החברה השנה קרקע באשקלון בשכונת כרמים, במטרה להקים מרכז מסחרי בתמורה ל-43 מיליון שקל.
אספן גרופ מתמחה בנדל"ן מניב, בעיקר בתחומי המשרדים והמסחר, ושוקי הפעילות המרכזיים שלה הם בישראל ובהולנד. החל משנת 2021 פועלת החברה גם בתחום המלונאות, וזאת לאחר שרכשה 50% מחברת פאי סיאם. במסגרת פעילות הנדל"ן בישראל, החלה אספן גרופ לפתח גם זרוע פעילות בתחום הלוגיסטיקה ומקדמת את הבנייה של מרלו"ג אוטומטי רחב היקף הנמצא באשדוד. יו"ר החברה הוא גיא פרג ומנכ"לית החברה היא צופית הראל.