סגור
הדמיה בית קורקס ישר אדריכלים
הדמיית בית קורקס (הדמיה: ישר אדריכלים)

אמפא נדל"ן תרכוש מרמ"י 1.9 דונם בהרצליה פיתוח תמורת 100 מיליון שקל

מדובר בחלק מפרויקט התחדשות המציע הריסה של בניין משרדים ישן ובניית קומפלקס מגורים, מסחר ותעסוקה חדש. שטחי המשרדים יכללו תקן חניה של חניה אחת לכל 120 מ"ר, ושטחי המגורים לא יכללו חניות כלל

רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) פרסמה בשבוע שעבר את שם הרוכשת של חלקה של המדינה במגרש בשטח 9.6 דונם ברחוב החרש באזור התעסוקה הרצליה פיתוח. הזוכה היא חברת קורקס, ולמעשה אמפא נדל"ן, שתשלם 100 מיליון שקל על חטיבת קרקע בשטח של 1.9 דונם. מדובר בכ-27% מכלל שטחו של המגרש, שהסטטוס הקנייני שלו הוא מושע (ריבוי בעלים וללא רישום של חלקות מסוימות על שם הבעלים).
קבוצת קורקס נוסדה ב-1972 על ידי גדי גולן ואייזיק בלו, שהחזיקו יחד ב-20% מהחברה. היתר נמצא בבעלות של עשרות משקיעים מדרום אפריקה. בשנת 2008 נרכשו 78% מחברת קורקס על ידי חברת אמפא נדל"ן, המוחזקת בבעלות משותפת של קבוצת אמפא והאחים נקש.
הפרויקט המתוכנן במגרש זה, שאושר על ידי הוועדה המחוזית בחודש יולי האחרון, הוא יוזמה של רמ"י ואמפא נדל"ן. על פי התוכנית שקודמה, הבניין ייהרס ובמקומו יוקם מגדל משרדים חדש בן 30 קומות ובניין מגורים בן 8 קומות, שיכלול שתי קומות מסחר ומעליהן שש קומות מגורים ו-137 יח"ד בשטח 50 מ"ר. שטחי המשרדים יכללו תקן חניה של חניה אחת לכל 120 מ"ר, ושטחי המגורים לא יכללו חניות כלל.
הפרויקט יכלול גם 1,760 מ"ר שטחים ציבוריים המיועדים לשימושים כמו חינוך, דת או רווחה, אשר יירשמו על שם עיריית הרצליה וימוקמו מעל הקומה המסחרית בפרויקט. אדריכל התוכנית הוא אבנר ישר.
שמאי המקרקעין ארז כהן הסביר כי על פניו חברת אמפא נדל"ן, שהיתה המציע היחיד במכרז, שילמה מחיר מעט גבוה בעסקה זאת, פרמיה של כ-15%, אך זה משתלם לה כי כך היא הופכת לבעלים היחיד של חטיבת הקרקע, וכך תוכל לממש את התוכנית להתחדשות המבנה.
מחברת אמפא נדל"ן נמסר כי הצפי לקבלת היתר בנייה הוא סוף שנת 2023.