סגור
מתרחצים ב חוף הים ב הרצליה
חוף הים של הרצליה. חשש לפגיעה בנופשים ובטבע (צילום: יאיר שגיא)

הוגשו התנגדויות לתוכנית הבנייה בחוף הרצליה

הוועדה המחוזית ת"א תתכנס לדון בהתנגדויות הרבות לתוכנית חזית הים של הרצליה. בין השאר הועלה חשש מההשפעות הסביבתיות של שוברי גלים חדשים

ועדת ההתנגדויות של הוועדה המחוזית ת"א תתכנס בשבוע הבא לדון בהתנגדויות הרבות לתוכנית חזית הים של הרצליה. תוכנית חזית הים, באורך של כ־6 ק"מ הוגשה על ידי העירייה והחברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה.
השינוי המהותי קשור לחלק המרכזי, שגבולותיו הם המרינה בדרום וחוף סידנא עלי, בצפון. במקטע זה מתוכננת הרחבת חופים משמעותית באמצעות שוברי גלים מנותקים שיתנשאו לגובה של 2 מטר. מהלך זה יאפשר הקמת טיילת חוף ותשתיות נופש.
לתוכנית מתנגדים רבים, ביניהם תושבי העיר, יזמי נדל"ן ומומחי סביבה. ד"ר יעקב ניר, מומחה לגיאולוגיה ימית, טוען כי "הקמת שוברי גלים מנותקים היא קטסטרופה מקצועית ומנותקת מהשכל הישר. ישראל מנסה לזהם נופית את חופי הים התיכון במבנים מכוערים ומזיקים. שוברי גלים מנותקים מסוכנים מאוד למתרחצים בסביבתם, לדייגים ולנופשים העומדים עליהם".
גם בעמותת צלול מתנגדים לשוברי הגלים החדשים וסבורים כי "מדובר בהתערבות בוטה ומיותרת בנוף הטבעי והפתוח של הים, שתפגע בהנאה שחופי הים מספקים לציבור רחב במקום להעצים אותה". ההתנגדות של החברה להגנת הטבע קובעת כי "בחוסר הוודאות הקיים לגבי תוצאות הקמת שוברי הגלים, והחסרונות הגדולים שמתלווים להקמתם, ולאור התהליך המתמשך של התרחבות החופים באזור בו מוצעים שוברי הגלים - חייבים לעצור את קידום התוכנית, ולבחון חלופות".