$
בורסת ת"א

סלקום: הרווח ברבעון הרביעי יצנח ב-60% ל-70 עד 80 מיליון שקל

זאת עקב הגברת התחרות, הפסד בתביעה יצוגית ועיכוב בהשפעות החיסכון ממיזוג נטויז'ן; במקביל מתכוונת סלקום לגייס 300-200 מיליון שקל בהנפקת אג"ח

גילעד נס 14:5519.01.12

סלקום צפויה להציג צניחה של כ-60% ברווחיה לרבעון הרביעי של 2011 – כך הודיעה החברה היום (ה'). זוהי אזהרת הרווח הרבעונית הראשונה של החברה, לאחר שחברות הסלולר הזהירו בעבר על השפעות שנתיות בגין הפחתת דמי הקישוריות.

 

לדברי סלקום, הרווח שתציג לפני הוצאות מימון, מסים, פחת והפחתות (EBITDA) יעמוד ברבעון הרביעי על 420-430 מיליון שקל. הרווח הנקי צפוי לנוע בין 70 ל-80 מיליון שקל. ברבעון הרביעי של שנת 2010 הרוויחה החברה 319 מיליון שקל, וזאת למרות שחוותה באותו רבעון תקלה חמורה שבגינה העניקה ללקוחותיה פיצוי בשווי 66 מיליון שקל.

 

מה דעתך על מניית סלקום:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

הנפילה ברווחים מוסברת בידי החברה כתוצאה של השפעות הרגולציה, דהיינו החרפת התחרות בשוק הסלולר, הפחתת דמי הקישוריות וככל הנראה גם קיטון בהכנסות משירותי ערך מוסף, בעקבות הדרישה לחסום חלק משירותים אלו ללקוחות חדשים וקיימים. דרישה זו נכנסה לתוקף במהלך הרבעון האחרון, ועל פיה חייבות החברות לחסום כברירת מחדל את האפשרות של הלקוח לקבל שירותי תוכן שונים, עד שיאשר בכתב כי ברצונו לבטל את החסימה. ההוראה נכנסה לתוקפה לאחר שלקוחות רבים התלוננו במהלך השנים האחרונות כי הרישום לשירותים אלו מתבצע בקלות, ולעיתים אף ללא שימת לב, בעוד ביטול השירותים מצריך תהליך מתמשך ומתיש.

 

הנפילה ברווחי החברה נגזרת גם מהכרעה כנגדה בתביעה יצוגית, שבגינה נאלצה לשלם לפחות 22 מיליון שקלים. התביעה, שהסכום הראשוני הנתבע בה עמד על 440 מיליון שקלים, טענה כי סלקום גבתה ממנויה תשלום בגין תדפיסי שיחות, בעוד קודם לכן הוענק השירות בחינם והחברה לא עדכנה את מנוייה כי היא מתחילה לגבות על כך תשלום. בניכוי השפעות התביעה היצוגית היה עומד ה-EBITDA a של סלקום ברבעון על 440-450 מיליון שקל, והרווח הנקי על 120-130 מיליון שקל.

 

סלקום מציינת כי תוצאות הרבעון הרביעי טרם הושפעו מפעולות שננקטו במהלך המיזוג עם נטויז'ן, שמטרתן לצמצם את הוצאות החברה.

 

בנוסף הודיעה החברה כי היא בוחנת גיוס של 200-300 מיליון שקל בהרחבת אחת מסדרות האג"ח שגייסה בעבר מול גורמים מוסדיים ישראלים, או הנפקת סדרה חדשה. כהכנה לגיוס עדכנה החברה את תשקיף המדף שלה, והכלילה בו התחייבות שלא לחלק דיבידנד רבעוני הגבוה מהרווח שתניב ברבעון, והתחייבות להגדיל את שיעור הריבית שתשולם למחזיקי האג"ח שיונפק באם הדירוג לאותן אג"ח ירד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x