סגור

לאחר הצטיידות במלאים: צמיחה במכירות וברווחי מקס-סטוק

הרשת המוזלת הצטיידה מאז דצמבר במלאים ב-26 מיליון שקל, לטובת המשך ההתרחבות - הרווח ברבעון הראשון גדל ב-24%, ההכנסות צמחו ב-13%

הצרכנים ממשיכים לנהור לחנויות הסטוק המוזלות, והפופולריות שלהן דוחפת גם את התוצאות של מקס סטוק ברבעון הפותח של 2024.
חברת הסטוק בניהולו של אורי מקס סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 313 מיליון שקל, עלייה של 12% ביחס לרבעון המקביל. זאת הודות לשיפור של 4% במכירות החנויות הזהות, ופעילות מוגברת של לקוחות לקראת חג פורים.
ההכנסות צמחו על אף העובדה שחג פסח חל השנה ברבעון השני, לעומת הרבעון הראשון ב-2023. במבט על חודשים ינואר עד אפריל, המנטרל את השפעות פורים ופסח, המכירות בחנויות הזהות גדלו ב-10.3% ביחס לתקופה המקבילה. בה בעת, סל הקניה הממוצע בחנויות הזהות ירד ב-3.9%.
לעלייה במכירות תרמה גם פתיחת סניפים חדשים. מקס סטוק מונה 64 סניפים בארץ ו-2 סניפים בפורטוגל. בפברואר ומרץ פתחה החברה 2 סניפים חדשים בבעלותה ביבנה ובקרית ים. במקביל, סגרה במרץ חנות ישנה בנשר ובחודש אפריל, לאחר תקופת הדוח, פתחה במקומה חנות חדשה בעיר (במתחם תל חנן). בנוסף, נסגרה חנות בשכונת רוממה בירושלים שהיתה בזכיינות.
לנוכח המלחמה והמצב בצפון, סניף הרשת בקריית שמונה, שמופעל בידי זכיין, סגור. מלבד זאת, החברה לא הושפעה מהמלחמה. גם התארכות זמן ההובלה הימית (לדברי בטווח של בין 21 ל-30 יום), לא פגעה במכירות, שכן היא הצטיידה במלאי לטווח ארוך.
מאז דצמבר החברה הגדילה החברה את כמות המלאי שלה ב-26 מיליון שקל לצורך הצטיידות ופתיחת סניפים חדשים. החברה מציינת כי לא הושפעה גם מהחרם של טורקיה, כיוון שהיקף המוצרים שהיא מייבאת מהמדינה זניח. כמו כן, במידת הצורך קיימות לה חלופות למוצרים מטורקיה.
שיפור תנאי הסחר וירידה בשיעור ההוצאות הלוגיסטיות ביחס למכירות, השפיעו לטובה על הרווחיות הגולמית של מקס סטוק שעלתה ל-42.3% לעומת 41.4% ברבעון המקביל. הרווח הגולמי עלה ב-14.5% והסתכם ב-132.5 מיליון שקל. הוצאות שכר ושיווק על הפעילות בפורטוגל הגדילו ב-13% את הוצאות המכירה והשיווק, ואלה עמדו על 74 מיליון שקל.
הרווח התפעולי של החברה צמח ברבעון ב-15.8% ל-43 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות עלה ל-13.7% לעומת 13.3% ברבעון המקביל. העלייה ברווח התפעולי נבעה מצמיחה בהיקפי הפעילות ומשיפור הרווח הגולמי - זו קוזזה בגידול בהוצאות התפעול בשל פתיחת סניפים חדשים כאמור, והפעילות החדשה יחסית בפורטוגל.
מקס סטוק חתמה את הרבעון הראשון עם עלייה של 24% ברווח הנקי לבעלי המניות ל-26 מיליון שקל. החברה חילקה בחודש אפריל דיבידנד בהיקף 60 מיליון שקל.
החברה צפויה להתחיל לרכז את הפעילות הלוגיסטית במרכז לוגיסטי אחד חדש בקיבוץ שומריה בדרום הארץ שיכלול שטח של כ-31 אלף מ"ר. זאת במקום שלושה מרלו"גים נפרדים כיום.