סגור
אורי מקס מייסד ו מנכ"ל מקס סטוק על רקע סניף
אורי מקס מייסד ומנכ"ל מקס סטוק על רקע סניף של הרשת (צילומים: יוסי זליגר , אתר החברה)

התרחבות בארץ ולחו"ל: מקס סטוק מסכמת את 2023 עם עלייה בהכנסות וברווחים

הרווח הנקי אשתקד של רשת המוצרים המוזלים קפץ ב-26% ל-81 מיליון שקל, ההכנסות עלו ב-6.7% ל-1.1 מיליארד שקל; פתחה במהלך השנה עשרה סניפים בארץ שהשפיעו לטובה על שורת ההכנסות; לצד זאת התרחבה לראשונה לחו"ל עם שלוש חנויות בפורטוגל שהסבו הפסדים

חברת מקס סטוק מסיימת את שנת 2023 עם עלייה בהכנסות וברווחים ומחלקת דיבידנד בגובה 60 מיליון שקל.
החברה, שמנוהלת על ידי אורי מקס ובשליטת קרן אייפקס, יצאה בשנת 2023 לראשונה לפעילות בחו"ל. היא פתחה שלוש חנויות בפורטוגל שם מצאה שוק בעל פוטנציאל של 12 מיליארד יורו שמאופיין במיעוט רשתות מתחום הסטוק. עם שותף מקומי היא פתחה במהלך השנה שלושה סניפים בפורטוגל, אך סגרה את הסניף בפורטו אחרי חצי שנה בלבד, בטענה כי הוא מוקם באזור תיירותי שלא התאים לאופי הפעילות של הרשת. השפעת הפעילות על ה-EBITDA בשנת 2023 היתה הפסד של 5 מיליון יורו שנבע מהוצאות שכר ושיווק לצורך הקמת הפעילות החדשה.
גם בישראל הרחיבה מקס סטוק, שמונה 65 סניפים, את הפריסה ופתחה במהלך השנה עשרה סניפים חדשים שהשפיעו לטובה על שורת ההכנסות. החנויות הזהות של הרשת הציגו עלייה של 2.4% במכירות למ"ר בראיה שנתית, וזאת למרות שסל הקניה הממוצע בחנויות הזהות ירד ב-3.5% בשל מבצעי הנחות. במהלך חודש אוקטובר עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל נסגרו חנויות הרשת לשבועיים והפדיונות בחנויות הזהות צנחו ב-16%. אבל בנובמבר ודצמבר חלה עליה של 11% כך שבסיכומו של רבעון רביעי עלו הפדיונות בחנויות הזהות ב-2.6% ומקס סטוק חתמה את השנה כולה עם הכנסות של 1.1 מיליארד שקל – עלייה של כ-6.7% לעומת 2022.
החברה מוכרת מוצרי סטוק במחירים מוזלים שנרכשים במזרח הרחוק, והושפעה לטובה מהירידה במחירי השילוח הבינלאומיים שאיפיינה את 2023. במקביל היא הצליחה להקטין את המלאי ב-15 מיליון שקל ובכך הוזילה את עלויות האחסנה. בשנה הנוכחית היא אף צפויה לאחד את הפעילות הלוגיסטית במרלו"ג אחד בקיבוץ שומריה במקום שלושה מחסנים מהם נעשית הפעילות הלוגיסטית כיום ותשקיע 30 מיליון שקל בהתאמת המרלו"ג לצרכיה. הוזלת עלויות האחסנה והקטנת היקף המלאי שיפרו את שיעור הרווח הגולמי של החברה ל-41.8% לעומת 39.9% בשנה קודמת והגדלת הפעילות שיפרה את הרווח הגולמי ב-12% ל-468 מיליון שקל.
ההכנסות והרווחיות הגולמית שורשרו לרווח התפעולי שעלה ב-20% ל-148 מיליון שקל, אך קוזזו בעלייה בהוצאות התפעול בשל פתיחת סניפים חדשים והפעילות בפורטוגל. שיעור הרווח התפעולי השתפר ל-13.3% לעומת 11.8% אשתקד.
בשורה תחתונה סיימה החברה את השנה עם רווח נקי של 81 מיליון שקל לבעלי המניות, שהיווה עלייה של 26% ביחס לשנת 2022. עלות שכרו של אורי מקס, מנכ"ל ומייסד הרשת בשנת 2023 עמדה של 4 מיליון שקל. עלות שכרם של שני המשנה למנכ"ל - ניר דגן שאחראי גם על תחום הכספים בחברה ושל שלמה כהן, עמדה על על 1.1 מיליון שקל כל אחד. היועצת המשפטית יפעת ניר כץ קיבלה שכר בעלות של 926 אלף שקל. אופיר אדרי סמנכ"ל רשת החנויות קיבל שכר שנתי בעלות של 871 אלף שקל.
החברה תחלק דיבידנד בגובה 60 מיליון שקל.