סגור

הישראלית הטרייה בניו יורק: אוטונומו החלה להיסחר לפי שווי של 1.26 מיליארד דולר

החברה פיתחה פלטפורמת זירת מסחר למידע שנאסף מרכבים מחוברים ומשרתת יצרניות רכב, ציי רכב ועוד; גייסה 255 מיליון דולר עקב מיזוג עם חברת הספאק Software Acquisition; אוטונומו היא החברה הישראלית ה-17 שמונפקת בוול סטריט מתחילת השנה

אוטונומו, חברה ישראלית שפועלת בתחום הרכב האוטונומי, השלימה מיזוג עם חברת ספאק והחלה להיסחר היום בוול סטריט תחת סימול המניה OTMO. גם בעסקה זו, בדומה להנפקות ספאק של היפו ו-REE הישראליות, נרשמו פדיונות מתוך הספאק, אך בהיקפים מצומצמים יותר.


החברה גייסה בסך הכל 255 מיליון דולר, מתוכם 112.6 מיליון דולר מתוך כספי הספאק ו-142.5 מיליון דולר מתוך גיוס ה-PIPE. המשקיעים בספאק משכו 60 מיליון דולר מתוך סכום כולל של 172.5 מיליון דולר שגייס הספאק Software Acquisition Group Inc II לפני כשנה.

1 צפייה בגלריה
בן וולקוב אוטונומו
בן וולקוב אוטונומו
בן וולקוב, מנכ"ל אוטונומו
(צילום: Otonomo)

גם השווי של אוטונומו התכווץ מעט לעומת הסיכום המקורי עם הספאק, וירד מ-1.4 מיליארד דולר ל-1.26 מיליארד דולר. במקביל לגיוס התקיימה הצעת מכר של בעלי המניות העובדים באוטונומו שמכרו מניות ב-30 מיליון דולר. אוטונומו היא החברה הישראלית ה-17 שמונפקת בוול סטריט מתחילת השנה.
אוטונומו הוקמה בשנת 2015 על ידי היזם הסדרתי בן וולקוב, שמשמש כמנכ"ל, ואבנר כהן, שאינו פעיל בחברה. היא פיתחה פלטפורמת זירת מסחר למידע שנאסף מרכבים מחוברים (Connected vehicles) ומשרתת יצרניות רכב, ציי רכב ויותר מ-100 נותני שירותים בתעשיות שונות כגון ביטוח ותחבורה ציבורית.
לפי נתוני החברה, הפלטפורמה שלה מעבדת באופן מאובטח יותר מ-4 מיליארד פריטי מידע מדי יום, שנאספים מיותר מ-40 מיליון רכבים מחוברים מסביב לעולם. מאז הקמתה ועד היום גייסה החברה 82 מיליון דולר, והמשקיעים העיקריים בחברה הם הקרנות בסמר וסטייג' וואן (Stage One), שליוו את החברה משלב הסיד Seed (החודשים הראשונים מהקמתה). מרכז הפיתוח של החברה בישראל ממוקם בהרצליה, והיא מעסיקה כ-70 עובדים בישראל ובארצות הברית.
בדומה לחברות הישראליות הנוספות בתחום הרכב האוטונומי שנכנסו לספאק ובהן אינוויז ו-REE, כך גם לאוטונומו אין בשלב זה הכנסות של ממש. היא צפויה לסיים את השנה עם הכנסות של 3 מיליון דולר, שאמורות לצמוח פי 8 ל-24 מיליון דולר בשנה הבאה ולנסוק לחצי מיליארד דולר ב-2025. אז היא גם צפויה לרשום רווח של 200 מיליון דולר בשורת ה-EBITDA, לעומת הפסד של 20 מיליון דולר הצפוי השנה.