סגור
אלון מאסק
אלון מאסק (צילום: AP)

גם באו"ם מגנים את מאסק על חסימת עיתונאים: "חופש התקשורת הוא לא צעצוע"

לאחר שהנציבות האירופית תקפה היום את בעל השליטה בטוויטר עקב הסרת חשבונות של עיתונאים שסיקרו אותו ואת הרשת החברתית ואיימה בסנקציות, באו"ם הצטרפו לגינויים: "עיתונות חופשית היא אבן היסוד של חברות דמוקרטיות וכלי מפתח במאבק נגד דיסאינפורמציה מזיקה"

באיחוד האירופי ובאו"ם מאוד לא מרוצים מהחלטת טוויטר להסיר מספר חשבונות של עיתונאים שדיווחו על אלון מאסק ועל הרשת החברתית שרכש לאחרונה. לפי דיווח ב-CNBC, האיחוד האירופי מאיים על מאסק בסנקציות. באתר BBC דווח כי גם האו"ם הצטרף לגינויים וצייץ כי חופש התקשורת הוא "לא צעצוע".
מליסה פלמינג (Melissa Fleming), תת-מזכ"ל האו"ם לתקשורת גלובלית, אמרה שהיא "מוטרדת מאוד" מהדיווחים לפיהם עיתונאים מורחקים "באופן שרירותי" מטוויטר. "חופש התקשורת הוא לא צעצוע", אמרה. "עיתונות חופשית היא אבן היסוד של חברות דמוקרטיות וכלי מפתח במאבק נגד דיסאינפורמציה מזיקה".
מוקדם יותר היום סגנית נשיאת הנציבות האירופית (הרשות המבצעת של האיחוד האירופי) לערכים ושקיפות, Vera Jourova, אמרה כי "הרחקה שרירותית של עיתונאים מטוויטר היא שגויה". הרשת החברתית השעתה אמש כתבים רמי דרג מ"הוושינגטון פוסט", מ-CNN ומ"הניו יורק טיימס", שסיקרו את מעלליו של מאסק וטוויטר. לדברי ג'ורובה, "חוקי האיחוד האירופי מצריכים כבוד כלפי החופש העיתונאי וזכויות בסיסיות. מאסק צריך להיות מודע לכך, יש קווים אדומים, והסנקציות יגיעו".
טוויטר השהתה את חשבונותיהם של דרו הארוול מ"הוושינגטון פוסט" ושל הקולגות שלו Donie O’Sullivan, כתב CNN, וכתב נוסף מ"הניו יורק טיימס", Ryan Mac. החסימה באה יום לאחר שטוויטר אסרה על המשתמשים לפרסם את מיקומם של אנשים ללא הסכמתם. לדברי מאסק, "זה בסדר למתוח עליי ביקורת, אך לסכן את משפחתי - זה לא".
לפי חוקי האיחוד האירופי, חברות שעוברות על החוק EU’s Digital Services Act עשויות להיקנס בעד 6% מההכנסה השנתית בגין הפרה.
מאסק רכש את טוויטר בסוף אוקטובר תמורת כ-44 מיליארד דולר. מלבד פיטורי כמחצית מכוח האדם, מאסק החזיר לפעילות כמה חשבונות שהושהו בעבר בעקבות אמירות קיצוניות, בנימוק כי הגבלתם תהווה פגיעה בחופש הדיבור.