סגור
אייל חנקין מנכ"ל עזריאלי
אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי (צילום: יח"צ אמיר רון)

אקזיט ענק לעזריאלי: חברת השרתים שלה נמכרת ב-5.7 מיליארד דולר

הקבוצה הישראלית נכנסה ב-2019 לראשונה להשקעה בקומפאס, ומחזיקה כיום ב-33% ממניות חברת השרתים, הנמכרת לקרן ברוקפילד; עזריאלי צפויה לרשום בעקבות המכירה עודף תזרימי לפני מס של כ-2 מיליארד שקל

קבוצת עזריאלי מדווחת היום על עסקת ענק למכירת חברת השרתים קומפאס (Compass) לקרן ברוקפילד תמורת 5.7 מיליארד דולר. עזריאלי מחזיקה ב-33% ממניות קומפאס, והיא צפויה לקבל בעקבות המכירה 3.2 מיליארד שקל, לרשום רווח תזרימי משוער של 2 מיליארד שקל, ורווח הון של 1.3 מיליארד שקל.
עזריאלי רכשה ביולי 2019 נתח של 20% בחברת השרתים תמורת 135 מיליון דולר, ובהמשך הגדילה את האחזקה ל-33%.
ההודעה של החברה לבורסה יצאה בעקבות דיווחים על העסקה בתקשורת הבינלאומית שהובילו לזינוק חד של יותר מ-10% במניה בתל אביב, ובשלב מסוים המסחר במניה הופסק. בהמשך, לאחר שהמסחר חודש, ננעלה עזריאלי בעלייה של 4% במחזור ענק של 114.6.8 מיליון שקל - מול ממוצע יומי של 28.5 מיליון שקל בחודש האחרון.
דנה עזריאלי, בעלת השליטה ויו"ר החברה, מסרה בעקבות העסקה: "אני גאה לבשר על עסקה משמעותית בתחום ה-Data Centers למימוש החזקות המיעוט של הקבוצה בחברת קומפאס. ההשקעה בקומפאס הייתה אבן דרך עבור הקבוצה לכניסה לתחום, ובהזדמנות שנוצרה, ולאחר שהחברה בחנה חלופות שונות בקשר עם החזקת מיעוט זו, בחרנו לממש את החזקותינו בתשואה מצוינת.
אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי, ציין: "מימוש החזקות המיעוט של הקבוצה בחברת קומפאס משקף תשואה של פי 2.5 על ההשקעה במח"מ של 2.3 שנים, ובמחיר שהיווה הזדמנות מצוינת לחברה. מדובר בתשואה שקלית שנתית על ההשקעה של כ-40.4%, שצפויה להניב לקבוצה רווח של מאות מיליוני דולרים".