סגור
מפעל אבגול ב יישוב ברקן
מפעל אבגול ב יישוב ברקן

אחרי הפסד של יותר מ-800 מיליון שקל: אינדורמה מבקשת למחוק את אבגול מהמסחר

אינדורמה, הנמצאת בשליטת משפחת לוהיה מתאילנד, רכשה את השליטה באבגול ב-2018 לפי שווי של 1.7 מיליארד שקל, פי 4.5 יותר מהשווי שלפיו היא נסחרת כעת - 380 מיליון שקל. הצעת הרכש של החברה למניות אבגול הנמצאות בידי הציבור היא בפרמיה של 10% מעל מחיר המניה הבוקר

חמש שנים אחרי שרכשה את השליטה באבגול, פועלת משפחת לוהיה מתאילנד, בעלת השליטה בחברה, למחוק אותה מהמסחר. עד כה הפסידו בני המשפחה יותר מ-800 מיליון שקל על השקעתם.
יצרנית הבד הלא ארוג המשמש כחומר גלם לתעשיית החיתולים והמגבונים, נסחרת לפי שווי של 380 מיליון שקל. אינדורמה, חברה-הבת של התאגיד התאילנדי שנמצא בשליטת המשפחה, רכשה את השליטה באבגול ב-2018 לפי שווי של 1.7 מיליארד שקל, כלומר פי 4.5 מהשווי שבו היא מנסה למחוק אותה עתה.
הצעת הרכש ל-34% ממניות החברה המצויות בידי הציבור היא במחיר של 1.41 שקלים למניה בעוד שהמניה נעלה היום את המסחר במחיר של 1.3 שקל. מדובר בפרמיה של כ-10% מעל המחיר שבו החלה החברה את המסחר הבוקר, ו-9.8% פחות מהמחיר הממוצע של המניה בחצי השנה האחרונה.

1 צפייה בגלריה
אלוקה לויה aloke lohia אינדורמה אבגול הודו
אלוקה לויה aloke lohia אינדורמה אבגול הודו
אלוקה לוהיה, מבעלי השליטה באבגול
(צילום: ויקיפדיה)

אם הצעת הרכש למניות שבידי הציבור תתקבל, תרכוש אינדורמה את המניות ב-142 מיליון שקל ותהפוך את החברה לפרטית, אם כי זו תמשיך לדווח בשל אגרות החוב הציבוריות שלה שימשיכו להיסחר.
הסיכוי לקבלת הצעת הרכש נמוך בשל הפרמיה הנמוכה והעובדה שההון העצמי של החברה עמד בסוף הרבעון השני על 197 מיליון דולר (כ-750 מיליון שקל). במקרה שפחות מ-5% מבעלי המניות יתנגדו, תתקיים הצעת רכש כפויה למניותיהם. מגדל והראל הם המוסדיים היחידם בעלי עניין בחברה.
אבגול היא חברה רווחית שהרוויחה 2.3 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה לעומת 27 מיליון דולר ב-2022 כולה. הכנסות החברה במחצית השנה עמדו על 158 מיליון דולר. לאחרונה נמחקה מהמסחר חברה אחרת מאותה תעשייה, שלאג, בהצעת רכש של קיבוץ שמיר והפניקס.
התאילנדים מופסדים בגין השער יותר מ800 מיליון שקל.