סגור
מטה סיילספורס סן פרנסיסקו
מטה סיילספורס בסן פרנסיסקו (צילום: David Paul Morris/Bloomberg)

דיווח: סיילספורס במו"מ לרכישת חברת התוכנה אינפורמטיקה

לפי רויטרס, סיילספורס נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת יצרנית התוכנות לעסקים, ששווי השוק שלה עומד על 11.35 מיליארד דולר ולאחרונה השיקה כלי AI; מחיר המניה שלה עומד על כ-35.5 דולר, אך העסקה תתבצע לפי שווי נמוך יותר

ענקית התוכנה סיילספורס נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת יצרנית התוכנות לעסקים אינפורמטיקה (Informatica), כך לפי דיווח ברויטרס.
לדברי גורם המצוטט בכתבה, ההכרזה על העסקה עשויה להתפרסם כבר בימים הקרובים. בוול סטריט ג'ורנל דווח כי מחיר העסקה שעלה בדיונים נמוך ממחיר המניה הנוכחי של אינפורמטיקה שעומד על 38.48 דולר, זאת בעקבות התחזקותה השנה ב-43% בשל ההערכות לעסקה מתקרבת.
מסיילספורס לא התקבלה תגובה לדיווח.
אינפורמטיקה, שבסיסה נמצא ברדווד סיטי בקליפורניה, היא בעלת שווי שוק של 11.35 מיליארד דולר. החברה הוקמה ב-1993 ומציעה שירותי ניהול מידע על הענן, ועוזרת להפוך משימות לאוטומטיות. יש לה מעל 5,000 לקוחות פעילים, ביניהם חברות גדולות כמו יוניליוור, טויוטה ודלויט. היא הונפקה ב-1999 בבורסת ניו יורק וב-2015 חזרה להיות חברה פרטית בעסקה בשווי של 5.3 מיליארד דולר בהובלת קבוצת משקיעים שכללה את חברת הפרייבט אקוויטי פרמיירה וחברת ההשקעות של קרן הפנסיה הקנדית. שש שנים לאחר מכן שבה להיסחר בבורסת ניו יורק. שתי החברות מחזיקות כעת בשליטה של יותר מ-75% באינפורמטיקה.
לאחרונה השיקה החברה כלים חדשים להגברת יכולות ה-AI שלה. כך בשנה שעברה השיקה את כלי בינה מלאכותית גנרטיבית שאמור לסייע לחברות לנהל בצורה טובה יותר את הנתונים שלהן.
על סיילספורס מופעל בשנה האחרונה לחץ מצד משקיעים לבצע שינויים. בעקבות זאת, בחברה הציגו תוכנית לחיסכון בעלויות ולרכישה חוזרת של מניות. הרכישה הגדולה ביותר עד כה של סיילספורס היתה סלאק, אותה רכשה ב-2020 תמורת 27.7 מיליארד דולר.