הולמס פלייס ספגה חלק מעליית המע"מ, והרווח הנקי ירד ב-25%
למרות עלייה של 11% בהכנסות ל-143 מיליון שקל, הרווח של רשת חדרי הכושר נחתך ל-11.3 מיליון שקל; הולמס פלייס העלתה מחירים במועדוני הדגל שלה אך לא במועדוני אייקון המוזלים - בשל התחרות בתחום; מספר המנויים עלה ב-1.5%, וההכנסה הממוצעת ללקוח עלתה ל-243 שקל לחודש
הולמס פלייס סיימה את הרבעון הראשון של 2025 עם ירידה ברווח הנקי, על רקע הימנעות מהעלאת מחירים בחלק ממועדוניה למרות עליית המע"מ.
הרווח הנקי של רשת הולמס פלייס הסתכם ברבעון הראשון של השנה ב-11.3 מיליון שקל, ירידה של 25% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הגולמי עלה ב-2% בלבד ל-26.6 מיליון שקל, על אף עלייה של 11% בהכנסות שהסתכמו ב-143 מיליון שקל.
החברה לא גלגלה את עליית המע"מ בשיעור של 1%, שנכנסה לתוקף בינואר 2025, למחירי המנוי במועדוני אייקון המוזלים, בשל התחרות הגבוהה בתחום.
לעומת זאת, בפורמט מועדוני הולמס פלייס הרגילים ומרכזי הקאנטרי, היא כן העלתה את המחיר למנויים, מה שסייע לה למתן את הפגיעה ברווחיות.
במועדוני אייקון ההכנסה הממוצעת מכל מנוי עלתה בכל זאת בשל עלייה במספר האימונים הפרטיים, שיעורי פילאטיס ואימוני בריכה שעליהם משלמים המנויים סכום נוסף מעבר למחיר המנוי החודשי. ברבעון גם התווספו מועדוני כושר חדשים ומספר המנויים גדל. אלה תרמו להכנסות של הקבוצה והעלו את הרווח התפעולי ב-13.6% ל-17 מיליון שקל
ההכנסה הממוצעת ללקוח בכלל מועדוני הקבוצה עלתה מ-241 שקל בחודש ל-243 שקל.
מספר המנויים הכולל עמד בסוף הרבעון על 199 אלף, עלייה של 1.5% - קצב מתון ביחס לשנת 2024. בממוצע, היו לרשת ברבעון 115 אלף מנויים במועדוני הולמס פלייס ו-81 אלף באייקון.
מחיר המנוי החודשי נותר כמעט ללא שינוי - 305 שקל במועדוני הולמס פלייס ו-163 שקל באייקון. שיעור הנטישה נשאר יציב במועדוני הולמס פלייס (4%) ועלה מעט באייקון ל-6.2% מ-5.9%.
הוצאות התפעול לא ירדו בקצב דומה לעלייה בהכנסות, למרות פעולות התייעלות שביצעה החברה. הפער הזה, לצד ספיגת המע"מ, גרר את שחיקת הרווחיות והוביל לירידה בשורת הרווח הנקי.






























