סגור

לא צריך 3,000 דולר כדי להשקיע: אמזון הודיעה על פיצול מניות של 20 ל-1

ענקית האינטרנט תבצע ביוני ספליט שיהפוך כל מניה שלה ל-20 מניות בשווי מופחת בהתאם, כך שההשקעה תהיה נגישה גם למשקיעים בסכומים נמוכים; אתמול ננעלה מניית אמזון במחיר של 2,785 דולר, אחרי שאיבדה 16% מתחילת השנה אך שווייה כמעט הוכפל תוך שנתיים

אמזון הודיעה אמש (ד') על פיצול מניות (ספליט) ביחס של 20 ל-1 ועל תוכנית רכישה חוזרת של מניות בהיקף 10 מיליארד דולר.
הספליט יגרום לכך שכל אחת מהמניות של ענקית האינטרנט תהפוך ל-20 מניות, במחיר שיקטן באותו היחס. בעל מניות שמחזיק במניה אחת, יקבל למעשה 19 מניות נוספות והשווי של אחזקות אמזון שברשותו יישאר זהה.
1 צפייה בגלריה
Amazon boxes אמזון
Amazon boxes אמזון
חבילה של אמזון
(צילום: Mike Segar)
הפיצול יוריד דרמטית את שווי מניית אמזון, שאתמול ננעלה במחיר של 2,785.58 דולר, וכך יהפוך את ההשקעה באמזון לנגישה יותר עבור משקיעים בסכומים נמוכים. המסחר לפי מספר המניות והשווי החדשים יחל ב-6 ביוני.
זהו הספליט הראשון של אמזון מאז 1999, והרביעי בסך הכל בתולדות החברה, שייסד ג'ף בזוס והונפקה ב-1997.
פיצול המניות של אמזון דומה לזה שעליו הודיעה אלפבית, החברה האם של גוגל, בחודש שעבר. מאז 2020 ביצעו ספליט מספר חברות שהמניות שלהן הגיעו למחירים גבוהים, בין היתר אפל, טסלה ואנבידיה.
מחיר מניית אמזון כמעט הוכפל במהלך השנתיים האחרונות, כשהביקוש למסחר המקוון וכן לשירותי הענן שהחברה מציעה נסק בעקבות מגפת הקורונה. המגפה הובילה לתאוצה בפלטפורמות שמאפשרות לעבוד ולערוך קניות בלי לצאת מהבית.
"הספליט יתן לעובדים שלנו גמישות באפשרויות ניהול ההון שלהם באמזון, ויהפוך את מחיר המניה לנגיש יותר עבור אנשים שמעוניינים להשקיע בחברה", מסר דובר אמזון עם ההכרזה על התוכניות.
תוכנית הרכישה החוזרת מחליפה את התוכנית הקודמת לרכישת מניות ב-5 מיליארד דולר, שהשיקה אמזון ב-2016. במסגרתה רכשה החברה מחדש מניות בהיקף של 2.12 מיליארד דולר.
מניית אמזון קפצה ב-6.6% במסחר המאוחר אתמול בנאסד"ק, לאחר ההודעה על הפיצול ותוכנית הרכישה החוזרת. מתחילת השנה נפלה אמזון ב-16.5%, בהתאם למגמה בענף הטכנולוגיה, ושווי השוק של החברה עומד על כ-1.4 טריליון דולר.