סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

סוף הסיפור: אמזון סוגרת את חנויות הספרים הפיזיות

החברה, שהחלה את דרכה באמצעות מכירת ספרים באופן מקוון, תסגור 68 חנויות, מרביתן בארה"ב; חנויות המכולת של אמזון, שכוללות את הול פודס ו-Go, יישארו פתוחות

אמזון הודיעה השבוע כי תסגור את כל חנויות הספרים הפיזיות שלה, וכן את חנויות הפופ אפ וחנויות "ארבעת הכוכבים" שמוכרות מוצרים הפופולריים באונליין. בסך הכל תסגור ענקית הקניות המקוונות 68 חנויות, מרביתן בארה"ב. חנויות המכולת של אמזון, שכוללות את הול פודס ו-Go, יישארו פתוחות.

דוברת אמזון אמרה שהחברה תתמקד מעתה בחנויות המכולת שלה, בחנות הביגוד החדשה שלה בלוס אנג'לס, ובטכנולוגיית הראייה הממוחשבת שמאפשרת לצרכנים לבחור מוצרים מהמדף ולצאת מהחנות לאחר ששילמו מבלי שעברו בקופה. לדבריה, "אנחנו עדיין מחויבים ליצור חוויה קמעונאית פיזית מצוינת בטווח הארוך, ופועלים בשיתוף עם עובדינו כדי לעזור להם למצוא תפקידים חדשים בתוך החברה".

1 צפייה בגלריה
אמזון בוקס חנות ספרים של אמזון בניו יורק נסגרת
אמזון בוקס חנות ספרים של אמזון בניו יורק נסגרת
חנות ספרים של אמזון בניו יורק
(גטי)
אמזון החלה את דרכה באמצעות מכירת ספרים באופן מקוון - אחת הסיבות העיקריות לכך שחנויות ספרים שהיו מצליחות בעבר הצטמקו ונעלמו. רשת חנויות הספרים Borders, למשל, פשטה את הרגל ב-2011, בעוד ברנס אנד נובל ראתה את מכירותיה יורדות בהתמדה במשך שנים. חנויות קטנות ועצמאיות התלוננו תכופות על התחרות והורדת המחירים ע"י אמזון, כסיבה לכך שהן נאבקות לשרוד.
ענקית המסחר האלקטרוני מסיאטל פתחה את חנות הספרים הראשונה שלה בקניון יוקרה בעיר הבית שלה בשלהי 2015. החנויות היו דרך עבורה לצבור מידע על משתמשים, ומעולם לא הפכו למקור הכנסה משמעותי. הן כללו בעיקר ספרים פופולריים, והיו שונות מחנויות מסורתיות בכך שהן מכרו גם מוצרי חשמל של אמזון, כמו מכשירי קינדל ורמקולים חכמים.