סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
אמזון השיקה את שירות הגיימינג בענן שלה בארה"ב

עד לאחרונה, השירות היה זמין רק בגרסת בטא סגורה. החברה תציע בחינם מבחר משחקים מצומצם למנויי שירות אמזון פריים, כמו גם חבילות משחקים שונות במגוון מחירים. באחרונה, החלה ענקית הקמעונאות למזג בין שירות הענן שלה לשירות הסטרימינג טוויץ' שבבעלותה

אמזון השיקה אתמול (ג') את שירות הגיימינג בענן שלה, לונה (Luna), לקהל המשתמשים בארצות הברית. השירות הושק בגרסת בטא בספטמבר 2020, והיה זמין רק למי שקיבל הזמנה. מעתה, השירות יהיה נגיש לכולם תמורת עשרה דולר בחודש. השירות הושק עם חמישה "ערוצים" - מעין חבילות משחקים אליהן אפשר להירשם כמנויים. אמזון לא הודיעה בשלב זה מתי שירות הענן שלה עשוי להיות זמין באזורים אחרים בעולם.
הערוץ המגוון ביותר הוא לונה פלוס, שמציע קטלוג בן יותר ממאה משחקים עכשוויים תמורת 10 דולר בחודש. ערוץ פריים גיימינג (Prime Gaming) מיועד למנויי שירות המשלוחים אמזון פריים, ומציג מבחר מתחלף של משחקים מדי חודש. ערוץ המשפחה עולה שישה דולר בחודש וכולל משחקים שמותאמים לגילים צעירים יותר. ערוץ משחקי הרטרו עולה חמישה דולר ומציע משחקי ארקייד ישנים מבית קאפקום (Capcom) ו-SNK, כמו "סטריט פייטר" ו-"Metal Slug". אחד הערוצים מוקדש ל-"Jackbox", סדרה של משחקי מסיבות קלילים, ועולה חמישה דולר בחודש. קטלוג המשחקים החדשים של יוביסופט (Ubisoft) זמין במחיר 18 דולר לחודש. מי שרוצה ליהנות מכל הערוצים יחדיו, יוכל לשלם 18 דולר בלבד - או 36 דולר בתוספת ערוץ המשחקים של יוביסופט.
כמו כן, אמזון הכריזה על עדכון בשירות, שיאפשר לשחקנים לשדר בזמן אמת את המשחקים שלהם מה-PC או מ-Fire TV, מכשירי הטלוויזיה החכמה של אמזון. החברה גם השיקה אפליקציה חדשה, שהופכת את מכשיר האייפון או האנדרואיד לשלט משחק.
1 צפייה בגלריה
טוויץ' אמזון Twitch
טוויץ' אמזון Twitch
טוויץ' אמזון Twitch
(צילום: רויטרס)
שירות גיימינג מבוסס ענן נועד לפתור את הצורך בחומרה יקרה כדי להריץ משחקים חדשים ותובעניים, הדורשים לרוב מעבד גרפי חזק כדי ששחקנים יוכלו ליהנות ממשחקים ברזולוציה גבוהה ובקצב פריימים מהיר. שירותי הענן מבצעים את כל העיבוד הגרפי בחוות שרתים מרוחקת, ומזרימים את המשחק דרך האינטרנט אל המסך שלכם. הבעיה העיקרית בטכנולוגיה כיום היא שיהוי - העיכוב בין הלחיצה על כפתור בשלט ובין הזמן שהדמות מגיבה לפקודה על המסך.
בסוף החודש שעבר, הציגה אמזון כפתור חדש שמאפשר למנויי לונה לדלג מצפייה בשידור חי באתר הסטרימינג טוויץ' (Twitch) ישירות ללונה. כעת, מאחר שפלטפורמת הענן של אמזון זמינה בכל רחבי ארצות הברית, המיזוג בין שני שירותי הגיימינג של אמזון עשוי לתת לחברה יתרון בתעשייה התחרותית ממילא.