סגור

האמוק בשוק הטכנולוגי הקפיץ ב-400% את רווחי גב ים

החברה שעובדת על קצב פיתוח מואץ במטרה להדביק את הביקושים בענף ההייטק, סיימה את הרבעון השלישי עם רווח של 235 מיליון שקל - שווי הנכסים גדל ב-183 מיליון שקל ל-9.5 מיליארד שקל

חברת הנדל"ן המניב גב ים, המתרחבת במהירות בכדי לנצל את הביקושים של ענקיות ההייטק, מסכמת רבעון שלישי עם רווח של 235 מיליון שקל, עלייה של 400% (פי 5) ביחס לרבעון המקביל אשתקד.



העלייה החדה נובעת מהמשך ההתקדמות של החברה בהקמת המשרדים, כשהיא ממוקדת בתל אביב ובהרצליה - הפרויקטים הללו הובילו לעלייה של 183 מיליון שקל בשווי הנכסים של גב ים ברבעון.
שווי הנדל"ן להשקעה של גב ים עומד על 8.6 מיליארד שקל, והנדל"ן להשקעה בהקמה מסתכם בעוד 818 מיליון שקל, ביחד הם נאמדים ב-9.5 מיליארד שקל
ההכנסות מדמי שכירות נטו (NOI) עלו בקצב מתון יותר של 1.5% והסתכמו ב-132 מיליון שקל. ה-NOI הרבעוני מנכסים זהים עלה ב-2.3% ל-132 מיליון שקל. הסיבה לעלייה המתונה נובעת מכך שבתקופה המקבילה עוד ניתנו הנחות בשל מגיפת הקורונה לשוכרים ובנוסף נרשמה התייקרות במחירי הארנונה.

1 צפייה בגלריה
בניין גב ים בהרצליה פיתוח
בניין גב ים בהרצליה פיתוח
בניין גב ים בהרצליה פיתוח
(יחצ)
גב-ים נמצאת בקצב פיתוח מואץ במטרה להדביק את הביקושים של ענקיות ההייטק הגלובליות והמקומיות לשטחי משרדים. על אף העובדה שמגיפת הקורונה חיזקה את מגמת העבודה מהבית, חברות הענק כמו גוגל, פייסבוק, ואחרות ממשיכות לרכוש נכסי משרדים בליבן של הערים הגדולות בעולם. לגב ים 13 פרויקטים שונים לשטחים של 660 אלף מ"ר, כשחלקה של החברה יהיה באותם פרויקטים לכשיושלמו כ-500 אלף מ"ר. ההשקעה הכוללת בהקמתם נאמדת ב-4.5 מיליארד שקל.
מדו"חות החברה עולה כי ברבעון השלישי נחתמו הסכמי שכירות במחירים שעלו ריאלית ב-3.3% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. החברה חתמה בפרק זמן זה על 45 חוזי שכירות לשטח של 23 אלף מ"ר, המניבים לה הכנסה של 18 מיליון שקל בשנה. נכון לסוף הרבעון השלישי לגב ים שטח כולל של קצת מעל למיליון מ"ר בשיעור תפוסה של 96%.
החברה נמצאת בעיצומו של מאבק שליטה, בין אהרון פרנקל לנכסים ובניין של קבוצת דסק"ש, שבשליטת מגה אור וביג - העימות עשוי להסתיים במכירת מניות של פרנקל, אם המגעים בין הצדדים יבשילו לעסקה. גב ים נסחרת בבורסה בשווי של 8 מיליארד שקל. על אף השווי הגבוה, היא לא נכללת במדד ת"א 35, בשל נתח החזקות ציבור קטן מדי (18.26%).
פרויקט הדגל שמקימה גב ים כיום הוא מגדל ToHa2, בליבה של תל אביב, מהצד השני של גדות האיילון למול מגדלי עזריאלי. מדובר במגדל של 77 קומות שאותו מקימה גב ים עם אמות של אלוני חץ, בשטח כולל של 210 אלף מ"ר. חלקה של גב-ים יעמוד על 105 אלף מ"ר במגדל שהשלמתו צפויה בשנת 2026.