סגור
ולאד טנב מנכ"ל רובינהוד
ולאד טנב, מנכ"ל רובינהוד (צילום: ויקיפדיה)

רובינהוד מפטרת רבע מהעובדים: ״בגלל האינפלציה ותנאי השוק״

החברה המספקת פלטפורמה למסחר עצמאי בניירות ערך הודיעה שתפטר 23% מעובדיה. מדובר בסבב פיטורים שני של החברה השנה, כאשר באפריל דיווחה שתפטר 9%. בסך הכול מדובר בכאלף מפוטרים. המנכ"ל והמייסד ולאד טנב: ההאטה הכלכלית גרמה לירידה במספר המשתמשים בפלטפורמה

מנכ"ל רובינהוד ולאד טנב (Vlad Tenev) הודיע היום (ג') שהחברה תצמצם את כוח האדם שלה בעד 23%. סבב הפיטורים הנוכחי מגיע לאחר שבאפריל האחרון כבר פיטרה רובינהוד 9% מעובדיה. בסך הכל מדובר בפיטורים של כאלף עובדים בשני סבבי הפיטורים. טנב, שהוא גם מייסד החברה, אמר שההאטה הכלכלית גרמה לירידה במספר המשתמשים בפלטפורמה.
הפיטורים כעת יהיו בעיקר של עובדי תפעול, שיווק וניהול תוכניות. במכתב שהוציא טנב לעובדים הוא ציין את האינפלציה הגבוהה בארה"ב ואת תנאי המאקרו כלכלה הלא פשוטים שאיתם החברה מתמודדת. שווי החברה המספקת פלטפורמה למסחר עצמאי בניירות ערך עומד נכון להיום על 8 מיליארד דולר לאחר שהמניה צללה ב-74% בשנה האחרונה.
במקביל, פרסמה החברה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני. הכנסות החברה עמדו על 318 מיליון דולר לעומת תחזיות ל-321 מיליון דולר. ההפסד עמד על 34 סנט למניה לעומת תחזית להפסד של 37 סנט למניה. הדו"ח הראה גם ירידה במספר המשתמשים הפעילים החודשיים באפליקציית המסחר.
רובינהוד הונפקה ביולי 2021 במחיר של 38 דולר למניה, ומניית החברה נסקה למחיר של 85 דולר בחודשה הראשון בוול סטריט. אולם, המניה איבדה גובה במהירות, וצנחה כאמור בחדות בשנה האחרונה. היום סגרה המניה במחיר של 9.23 דולר. במסחר המאוחר יורדת המניה ב-2%.
המנכ"ל והמייסד ולאד טנב הוציא מכתב לעובדים:
"רובינהודים יקרים,
כחלק מתוכנית ארגון חדשה רחבה יותר החברה עוברת למבנה של מנהל כללי (GM), והכרזתי כעת שאנחנו מצמצמים את כח האדם בסביבות 23%. עובדים מכל החטיבות יושפעו, אך השינויים מרוכזים בעיקר בחטיבות התפעול, השיווק וניהול התוכנית שלנו.
אני מודה ששינויים מסוג זה מערערים מאד. אנחנו מדברים לעיתים קרובות על המשימה שלנו להפוך את תחום הפיננסיים לדמוקרטי יותר לכולם, ואחד הדברים המוערכים ביותר ברובינהוד הוא עבודת הצוות בעודנו מתקדמים לעבר המשימה שלנו – ביחד. אני חש שנפלה בחלקי זכות גדולה שהייתה לי ההזדמנות לבנות זאת אתכם.
הרשו לי להסביר כיצד הגענו להחלטה הזו. מוקדם יותר השנה, הכרזתי שבכוונתנו לפטר 9% מכח העבודה שלנו ולהתמקד במשמעת הוצאות גדולה יותר לאורך כל הארגון. זה לא הספיק.
מאז ההכרזה הזו, חווינו הדרדרות נוספת בתנאים המאקרו כלכליים, עם אינפלציה בשיא של 40 שנה בשילוב התרסקות בשוק הקריפטו. זה צמצם אף יותר את פעילות המסחר של הלקוחות ואת הנכסים הנמצאים תחת הניהול שלנו.
בשנה שעברה, איישנו משרות בחטיבות רבות תחת ההנחה שפעילות המשקיעים הפרטיים המוגברת שחווינו בשוקי המניות והקריפטו במהלך המגפה תמשיך גם לתוך 2022. אך באווירה החדשה הזו אנחנו פועלים עם יותר עובדים מכפי שצריך. כמנכ"ל, אישרתי ולקחתי אחריות על מסלול גיוס העובדים השאפתני שלנו – זה עליי.
בנוסף, המנדט שלנו להוביל למשמעת גדולה יותר בהוצאות הבהירה לנו שעלינו לשנות את המבנה הארגוני. אנחנו נעבור למבנה של מנהל כללי (GM), במסגרתו המנהלים הכלליים יקחו על עצמם יותר אחריות על העסקים שלנו. השינוי הזה ישטיח את ההיררכיות, יצמצם תלות חוצת חטיבות ויבטל תפקידים כפולים. יש הרבה על מה לעבור פה, ואנחנו נדון בצורה עמוקה יותר במבנה החדש בפגישת העובדים שתתקיים ביום חמישי.
המציאות העסקית שלנו לא הופכת את השיחה הזו לפחות קשה או את ההחלטה לפחות כואבת. אני משתף את זה כדי להיות שקוף איתכם ככל האפשר – אתם, שעובדים כל יום כדי לעמוד במשימה שלנו. אנחנו ניפרד מהרבה אנשים מוכשרים מאד בתקופה מאתגרת מבחינת התנאים מהאקרו כלכליים, ואני מעוניין להקל על המעמסה הנובעת מהמעבר הקשה הזה ככל האפשר.
כולם יקבלו מייל והודעה בסלאק עם הסטטוס שלהם – כולל משאבים ותמיכה למי שעוזב. אנחנו שולחים לכולם הודעה באופן מיידי כך שלא תצטרכו לחכות כדי לקבל הבהרות. אנחנו נציע לעובדים העוזבים את ההזדמנות להישאר מועסקים ברובינהוד עד ה-1 באוקטובר, 2022 והם ימשיכו לקבל שכר רגיל והטבות (כולל מימוש מניות). אנחנו מציעים גם פיצויים, תשלום ביטוח הבריאות וסיוע בחיפוש עבודה חדשה.
כל עובד שיושפע יוכל לקבוע פגישה עם צוות משאבי האנוש כדי לדון בסיטואציה הספציפית שלו. אנחנו יודעים שאלו הן חדשות לא קלות עבור כל העובדים, אז אנחנו מציעים גם תמיכה של רווחה נפשית לכל מי שירצה.
לכל העובדים שנשארים, אני יודע שהמבנה הארגוני החדש והעזיבה של חברינו לעבודה יהיו אתגרים נוספים שנצטרך להתאים עצמנו אליהם. בשבע השנים הקצרות שעברו מאז הושקה רובינהוד לעולם, התאמנו עצמנו לאתגרים ואילצנו את תעשיית הפיננסים להתאים עצמה אלינו. התגברנו על מכשולים רבים ונחלצנו מכל אחד מהם כחברה חזקה ועמידה יותר. כך יהיה גם הפעם.
ניפגש בפגישה ביום חמישי,
שלכם, ולאד".