סגור

וולוו מתקרבת להנפקה - בשוק צופים לה שווי של 25 מיליארד דולר

יצרנית הרכב השבדית מתכננת לבצע את ההנפקה בבורסת שטוקהולם, וצפויה לפרסם פרטים נוספים בימים הקרובים; מדובר בסיפור הצלחה דרמטי אחרי שב-2010 מכרה פורד את וולוו לחברת ג'ילי הסינית ב-1.8 מיליארד דולר

יצרנית המכוניות השבדית וולוו, שבבעלות ג'ילי הולדינגס הסינית, משלימה את תוכניותיה לבצע הנפקה ציבורית ראשונה (IPO) בבורסת שטוקהולם, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל.
החברה צפויה לחשוף פרטים נוספים על המהלך כבר בימים הקרובים, אך לפי ההערכות ההנפקה תעניק לה הערכת שווי של 25 מיליארד דולר.
אם ההנפקה אכן תצא לפועל כמתוכנן, וולוו תהפוך לאחד מסיפורי המהפך הדרמטיים ביותר בתעשיית הרכב, זאת לאחר שב-2010 נאלצה פורד למכור את החברה השבדית לג'ילי עבור 1.8 מיליארד דולר.
מאז היתה אחראית ג'ילי להתאוששות באמצעות פתיחת השוק הסיני לחברה והזרמת סיוע פיננסי, שעזר לוולוו לשפר את הדגמים שהיא מייצרת.
1 צפייה בגלריה
מפעל מכוניות וולוו גטנבורג שבדיה
מפעל מכוניות וולוו גטנבורג שבדיה
מפעל מכוניות וולוו בגטנבורג, שבדיה
(צילום: רויטרס)
כיום וולוו נחשבת לחברה רווחית. היא הפסיקה כבר ב-2019 לייצר מכוניות המונעות בגז ועברה מאז למכוניות היברידיות וחשמליות. החברה זוכה שוב לפופולריות בארה"ב ובמדינות רבות נוספות, כך שהיא מתחרה ישירות במותגי היוקרה הגרמניים כמו BMW, אאודי ומרצדס בנץ.
עבור המחצית הראשונה של 2021 דיווחה וולוו על זינוק של 41% במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד ל-380,757 כלי רכב. בארה"ב המכירות עלו ב-47% ל-63,754 מכוניות. בכל זאת, אירופה נותרה השוק הגדול ביותר של וולוו.
עם הערכת שווי של 25 מיליארד דולר, וולוו תהיה גדולה יותר מיריבתה האירופית רנו, שלה יש שווי שוק של 10 מיליארד דולר. עם זאת היא תשתרך הרבה מאחורי טסלה שנסחרת בשווי שוק של 767.5 מיליארד דולר.
בשלב זה עוד לא ידוע מה גודל האחזקה שג'ילי מתכוונת למכור, אך בעבר ציינה כי בכוונתה לשמור על אחזקת בעלות גם לאחר הנפקה.