סגור

נחשף בכלכליסט
עזריאלי תגדיל את גיוס האג"ח כדי לממן את רכישת מול הים

ענקית הקניונים החליטה בתחילת החודש להנפיק שתי סדרות אג"ח חדשות בהיקף של 800 מיליון שקל. כעת הגיוס צפוי לגדול לכמיליארד שקל, וזאת במטרה לממן את רכישת הקניון האילתי לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל. עזריאלי תפעל להרחבת מול הים

בתחילת יולי החליטה קבוצת עזריאלי לצאת במהלך לגיוס אג"ח בהיקף של 800 מיליון שקל בשתי סדרות חדשות (ז' וח') שקיבלו דירוג +AA מחברות הדירוג S&P מעלות. כעת החברה צפויה להגדיל את הגיוס לכמיליארד שקל, וזאת, בין היתר, במטרה לממן את רכישת קניון מול הים (Mall הים) שנחשפה בכלכליסט.
הרכישה של הקניון האילתי תיעשה לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל, אולם במסגרת העסקה, שנמצאת על סף חתימה, עזריאלי תיטול גם את החובות של הקניון, שעומדים על כ־400-500 מיליון שקל, כך שהתמורה נטו תהיה נמוכה יותר. את הקניון תרכוש עזריאלי מבעליו הנוכחיים אלי ישראלי (50%), אילן בן־דב (25%) וחברת הביטוח הפניקס (25%). עבור עזריאלי מדובר ברכישת הקניון הגדולה בתולדותיה, והוא יהיה הקניון בעל השווי הרביעי בגובהו בפורטפוליו של עזריאלי.
2 צפייה בגלריה
אייל חנקין
אייל חנקין
אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי
(צילום: עמית שעל)
כיום לעזריאלי יש ארבע סדרות אג"ח. היקף החוב הכולל לבעלי האג"ח עומד על 9.8 מיליארד שקל, והוא מהווה 85% מכלל החוב של עזריאלי. נכון לסוף מרץ, לעזריאלי יש מזומנים, ני"ע ופיקדונות בהיקף של 2.4 מיליארד שקל, והון עצמי של כ־18 מיליארד שקל.
ישראלי, שהקים את הקניון, הוא שהוביל את העסקה מול עזריאלי. בן־דב הפניקס לא תכננו למכור את החלק שלהם, אבל השתכנעו להצטרף לעסקה בסופו של דבר לאחר שעזריאלי הבהירה שלא תסתפק ברכישה של פחות מ־100%. כלומר, זו עסקה של הכל או כלום.
2 צפייה בגלריה
קניון מול הים אילת
קניון מול הים אילת
קניון מול הים, אילת
(צילום: חן לבון)
הרווח של מול היום עומד על כ־85 מיליון שקל בשנה. הקניון נהנה מרוח גבית בתקופה האחרונה, בשל תיירות הפנים שהתגברה על רקע משבר הקורונה, שיצר הגבלות על טיסות לחו"ל ותיירות חוץ. בשל כך, הפדיון של החנויות בקניון צפוי להגיע לשיא בקיץ הנוכחי. וכבר היום מדובר על אחד משלושת הקניונים שמציגים את הפדיון למ"ר הגבוה ביותר, לצד קניון רמת אביב בתל אביב וקניון מלחה בירושלים.
בכוונת עזריאלי, שמנוהלת על ידי אייל חנקין, לפעול על מנת להשביח את הקניון. לנגד עיניה רואה ענקית הקניונים את אפשרות הרחבתו הפיזית בשל קרבתו לשדה התעופה שנסגר. עזריאלי תנסה להוסיף לקניון, שלו שלוש קומות מסחר, קומות נוספות. מדובר באפשרות שלא היתה ריאלית עד היום בשל תנועת המטוסים בסביבת הקניון. כמו כן, עזריאלי עשויה לפעול כדי לבנות מלון מעל הקניון.