סגור
רכב חשמלי נוסע 100 שעות מאה שעות בלי עצירה לטעינה במטה אלקטריאון בית ינאי
כביש חכם של אלקטריאון (צילום: יח"צ)

עוצרת להטעין: אלקטריאון מגייסת 51 מיליון שקל בהקצאת מניות

חברת הכבישים החכמים תגייס את הכסף בהנפקת מניות בהיקף של 7% מהונה הנסחר ואופציות בהיקף דומה; ההקצאה מתבצעת בהנחה של 4.7% ממחיר השוק; צחי חג'ג', בעל המניות הגדול, יוביל את ההשקעה עם רכישה ב-12 מיליון שקל; מניית אלקטריאון איבדה 75% בשנה האחרונה, ושווי השוק שלה ירד ל-650 מיליון שקל

אלקטריאון, המפתחת טכנולוגיית כביש חכם לטעינה אלחוטית של רכבים חשמליים, יוצאת לגיוס הון בהיקף של 51 מיליון שקל באמצעות הקצאה פרטית של מניות ואופציות, בעיקר לבעלי מניות קיימים.
החברה תקצה כמיליון מניות שמהוות 7% מההון הנסחר של החברה ואופציות במספר דומה, במחיר של 50 שקל למניה, המשקף אפסייד של 5% לעומת מחיר המניה בפתיחת המסחר הבוקר בבורסה. מחיר מימוש האופציות יהיה 57 שקל תאריך פקיעתן סוף דצמבר 2027.
המשקיע המרכזי במהלך הוא צחי חג'ג', בעלי חברת האחים חג'ג', שירכוש מניות ב-12 מיליון שקל. חג'ג', המחזיק כיום ב-16% ממניות החברה, יגדיל את חלקו לכמעט 18%.
משקיעים נוספים כוללים את ירון יעקובי ורן בלינקס, שירכשו כל אחד מניות בשווי 6.5 מיליון שקל ויחזיקו לאחר ההקצאה ב-9% ו-8% בהתאמה. אלכס רבינוביץ', מנכ"ל ובעל השליטה בחברת הקנאביס אינטרקיור, ירכוש מניות ב-5 מיליון שקל.
קרן הגידור VAR תשתתף בגיוס עם 4 מיליון שקל, ובית ההשקעות IBI ירכוש מניות ב-2 מיליון שקל.
אלקטריאון, בניהולו של אורן עזר, נסחרת כיום בשווי של 650 מיליון שקל - ירידה של 80% לעומת השיא בסוף 2020, אז הגיעה לשווי של מעל 3 מיליארד שקל. המניה איבדה 75% מערכה בשנה האחרונה, על רקע אכזבה מהכנסות נמוכות והפסדים מתמשכים.
לאלקטריאון יש עדיין אוויר פיננסי אך הוא עלול להיגמר בקרוב. הונה העצמי של החברה עומד כיום על 124 מיליון שקל, ולרשותה מזומנים בהיקף של 35 מיליון שקל.
שיעור שריפת המזומנים בשנה האחרונה עמד על כ-110 מיליון שקל. באוגוסט הודיעה החברה על תוכנית התייעלות הכוללת התמקדות בפעילות המחקרית וצמצום הוצאות, לצד חיזוק ההון באמצעות השקעה מוגברת מצד בעלי מניות קיימים.
בחודש נובמבר האחרון, על רקע הצמצום בחברה, עזב הנשיא לשעבר ראובן (רובי) ריבלין את תפקידו כנשיא החברה. ריבלין כיהן בתפקיד במשך ארבע שנים והיה אמור להשתמש בניסיונו וקשריו כדי לפתח את הפעילות העסקית של אלקטריאון מחוץ לישראל.