סגור
סניף סופר קרפור בדיזינגוף תל אביב
סניף קרפור, תל אביב (צילום: אוראל כהן)

התוצאות של קרפור השתפרו והרווח של אלקטרה צמח ל-21 מיליון שקל

החברה רשמה עלייה של 2.7% בהכנסות לרמה של 1.8 מיליארד שקל, בין היתר בזכות מגזרי המזון והפנאי; פעילות המזגנים והחנויות הזהות ברשת מחסני חשמל הציגו ירידה. הרווח הגולמי של הקבוצה עלה ב-6.7%, והרווח התפעולי כמעט הוכפל

אלקטרה מוצרי צריכה פרסמה דוחות כספיים לרבעון הראשון של 2025 המצביעים על שיפור בתוצאות הכוללות, על אף המשך החולשה בתחום המזגנים וירידה בפדיונות ברשת מחסני חשמל.
ההכנסות של אלקטרה צריכה ברבעון הראשון עלו ב-2.7% והסתכמו ב-1.8 מיליארד שקל. הרווח הגולמי עלה ב-6.7% ל-540 מיליון שקל, והרווחיות הגולמית טיפסה ל-30.7% לעומת 29.6% ברבעון המקביל הודות להתייעלות במגזר המזון ששיפרה את הרווחיות.
הרווח התפעולי זינק ל-135 מיליון שקל לעומת 64 מיליון שקל אשתקד, בין היתר בזכות שערוך של 30 מיליון שקל במתחם החברה בראשון לציון. הרווח הנקי הסתכם ב-21 מיליון שקל - עלייה של 10.5% לעומת הרבעון המקביל.
מגזר מוצרי הצריכה החשמליים, הכולל את פעילות המזגנים ומוצרי החשמל, רשם ירידה של 4.6% בהכנסות ל-246 מיליון שקל. הרווח מהמגזר עלה במיליון שקל בלבד ל-25 מיליון שקל, בין היתר לאחר שהחברה עברה לרכישת מערכות מיזוג מסין והודיעה על סגירת מפעל המזגנים בראשון לציון. החברה רשמה הפסד של 33 מיליון שקל מהפסקת הפעילות בתחום מערכות החימום לשוק האירופי.
מגזר קמעונאות החשמל רשם עלייה של 6% בהכנסות ל-604 מיליון שקל. הפעילות העיקרית במגזר היא רשת מחסני חשמל, ונכללים בו בנוסף גם שקם אלקטריק, אתר האונליין וחנות הדיוטי פרי. הישראלים שטסו לחו"ל תרמו להכנסות המגזר והמכירות בחנות החשמל בדיוטי פרי עלו, ואתר האונליין של מחסני חשמל התחזק אף הוא. עם זאת, הפדיונות למ"ר בחנויות הזהות ירדו ב-2.1%, לרמה של 5,324 שקל בחודש בממוצע. הרווח מהמגזר ירד ב-10% ל-27 מיליון שקל, בין היתר בשל עלייה בהוצאות פתיחת סניפים ומעבר לשיווק עצמאי של מוצרי סמסונג.
מגזר הספורט והפנאי, הכולל את רשתות אדידס, קולומביה, אאוטסיידרס ושבילים, רשם עלייה של 8% במכירות לרמה של 134 מיליון שקל. המכירות למ"ר עלו ב-11% ל-1,579 שקל, והרווח מהמגזר עלה ב-38% ל-18 מיליון שקל.
התאוששות בקרפור
קרפור, זרוע המזון של אלקטרה צריכה (45.39%) מתאוששת ומציגה רבעון שלישי של רווח נקי, אחרי שנים של הפסדים. אלא שלמרות גלי התייקרויות בשנה החולפת, רשמה קרפור, הפועלת תחת חברת גלובל ריטייל, צמיחה נמוכה של 1.1% בלבד במכירות ברבעון הראשון, שהסתכמו ב- 799 מיליון שקל. בחברה נימקו את הצמיחה הנמוכה בכך שברבעון הראשון השנה, היה יום מכירה אחד פחות מברבעון המקביל אשתקד, שהפעילות בו היתה חזקה בשל המלחמה. עוד נטען, כי החברה לא גלגלה את מלוא ההתייקרויות שביצעו הספקים, למחיר לצרכן.
אלא שמנתוני המכירות ועלות המכר עולה כי, העלאות המחירים אפשרו לקרפור לגזור קופון שהגדיל את הרווח הגולמי של הרשת ב-8.8% ל-247 מיליון שקל, כך שהרווחיות הגולמית טיפסה ל- 30.7% מהמכירות, לעומת 28.7% ברבעון הראשון אשתקד.
השיפור חלחל גם לשורת הרווח התפעולי שזינק ל-42 מיליון שקל, לעומת 4 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד, כך ששיעורו טיפס ל-5.2% מהמכירות, לעומת כ-0.5% ברבעון המקביל. בעקבות השיפור, חתמה גלובל ריטייל את הרבעון עם רווח נקי של 5.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של 34 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
גלובל ריטייל סיימה את פרויקט הסבת הסניפים ממותגי מגה ויינות ביתן לקרפור, המונה כעת 144 חנויות, עם תוכנית לפתיחת שש חנויות נוספות. בפברואר החולף, העמידו ארבעה תאגידים בנקאיים, לגלובל ריטייל, הלוואות לזמן ארוך בסכום כולל של 47.4 מיליון שקל ובחודש שעבר קיבלה גלובל ריטייל הלוואה בגובה 10 מיליון שקל ממוסד פיננסי, בריבית פריים בתוספת מרווח המשקף את הסיכון של החברה.
החברה ציינה כי היא פועלת לצמצום עלויות והגדלת תזרים המזומנים שלה מפעילות שוטפת וזאת באמצעות המשך יישום תוכנית התייעלות, אך אם לאחר הפעולות האמורות עדיין יהיה צורך במקור תזרימי לגלובל ריטייל, בין היתר לצורך עמידתה באמות מידה פיננסיות, בעלי המניות שלה, ובכללם אלקטרה צריכה יעמידו לה את התזרים הנדרש, בתקופה של שנתיים, בהתאם לסכומים שהוערכו על ידי גלובל ריטייל ובסכום מוגבל.