סגור

מעבר החברות הגדולות לענן מבצר את נייס כמספר 1 בת"א

ענקית התוכנה הציגה ברבעון השלישי שיאי הכנסות ורווח נקי, עם עליות של 20% לעומת התקופה המקבילה. התוצאות, שקיבלו רוח גבית מהביקוש לאמצעים דיגיטליים בזמן הקורונה, הזניקו את המניה בכ־10% לשווי שוק של 63 מיליארד שקל

הדהירה של ארגונים לענן ורצון הציבור לתקשר עם חברות באמצעים דיגיטליים הם שניים מהגורמים העיקריים שדחפו את חברת התוכנה נייס להציג ברבעון השלישי שיא של ביצועים.
נייס, שהונפקה בנאסד"ק לפני 25 שנה, מציגה קצב צמיחה דו־ספרתי במכירות ברבעון המדווח. מדובר בהאצה לעומת קצב הצמיחה שרשמה זה שנים, ובעוד לשוק אין ציפיות מחברה בסדר גודל של 63 מיליארד שקל להאיץ את קצב הצמיחה שלה, נייס מוכיחה אחרת.
התוצאות החזקות שפרסמה נייס ביום חמישי הקפיצו את המניה בת"א ב־9.6% ובהמשך גם בוול סטריט, וביום שישי היא נסחרה בתוספת קלה. בתום המסחר בת"א עמד שווי השוק של נייס על 62.6 מיליארד שקל, ולאחר הנעילה ביום שישי בוול סטריט הוא עלה ל־20.28 מיליארד דולר, כלומר 63 מיליארד שקל. שווי זה מבצר את מעמד נייס במקום הראשון בבורסה התל־אביבית, כשבנק לאומי בפער של 18.3 מיליארד שקל מתחתיה עם שווי של 44.3 מיליארד שקל.
בשלוש השנים האחרונות התברגה נייס, בניהולו של ברק עילם, בצמרת החברות בתל אביב במונחי שווי שוק, ובסבב הקרבות הנוכחי היא עקפה את טבע, שנפרדה מהתואר באוגוסט 2020. נייס המשיכה לטפס ולצבור פער, ואין כיום חברה שמאיימת עליה. טבע, מוכת הצרות המשפטיות והעסקיות, ממוקמת כיום במקום השישי בשווי השוק שלה. מניית נייס עלתה השנה ב־10.2%, אך זאת לאחר זינוק של 68% בשנת הקורונה ועלייה של 137% ב־3 השנים האחרונות.
נייס מספקת תוכנות בתחום מניעת הונאות פיננסיות בארגונים ומערכות דיגיטליות לשירות לקוחות. החברה הציגה הכנסות שיא רבעוניות של 494 מיליון דולר ברבעון השלישי, צמיחה של כ־20%, ועקפה את צפי האנליסטים להכנסות של 466 מיליון דולר.
הרבעון האחרון שהחברה סיימה בצמיחה בשיעור דומה לעומת הרבעון המקביל היה זה שסיכם את 2018, אז צמחו ההכנסות ב־22%. מאז צמחה החברה בקצבים נמוכים יותר (ראו תרשים). המכירות של נייס אמנם צמחו מדי רבעון, בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2017, בשיעור דו־ספרתי גבוה של 36%, אולם ממוצע הצמיחה של ההכנסות מאז הרבעון הראשון של 2008 עמד על 11%, כך שהקצב שהושג ברבעון הנוכחי גבוה ביחס לעברה.
יש כמה סיבות שחשוב להתמקד בהן בנוגע להכנסות נייס. 79% מהן ברבעון שחלף — 390 מיליון דולר — הן הכנסות חוזרות (Recurring) — כלומר, לקוחות יציבים יותר ופחות זעזועים בביצועי נייס. גם הרווח הנקי של נייס לרבעון הוא נתון שיא — 112.6 מיליון דולר (נון־גאאפ), עלייה של 20.3% בתוך שנה, או 1.68 דולר למניה וגבוה ב־10 סנט מהתחזיות בשוק.
הצמיחה הדו־ספרתית מגיעה בעקבות דהירת לקוחות לענן. ברבעון המדווח צמחו ההכנסות משירותי ענן ב־28% והן מהוות כבר 53% מהכנסות נייס — 262 מיליון דולר. לפני שנתיים היוו מכירות שירותי הענן רק 39% מהכנסות החברה. מכירות שירותי הענן ברבעון השלישי משקפים קצב שנתי של מעל מיליארד דולר, כאשר לפני שלוש שנים היה הקצב 600 מיליון דולר בשנה. לנייס יש כיום 725 אלף משתמשים במערכת הענן שלה (CXone).
2 צפייה בגלריה
ברק עילם מנכל נייס
ברק עילם מנכל נייס
ברק עילם מנכ"ל נייס
(צילום: עמית שעל)
החברה מציינת כי ארגונים גדולים יותר, כאלה שהרכישות שלהן בהיקף של מיליון דולר ומעלה, ובעבר היססו להיכנס לפלטפורמות שמעניקות שירות בענן ורצו להתקין את התוכנה "בבית", האיצו את השינוי. את המעבר מובילות חברות ענק אמריקאיות וגלובליות, שבעבר העדיפו להתקין את המערכות אצלן בארגון, והמגמה משתנה ובמהירות.
הזינוק בנתוני נייס ובשווי השוק שלה בתקופת הקורונה מעיד על ההאצה העולמית בצריכה הדיגיטלית ועל ההתאמה של חברות הטכנולוגיה לצורכי הלקוחות. לפי שעה המגמה היא כלפי מעלה, אך הנעלמים שעשויים להשפיע על הענף בעתיד הם עד כמה התנפחה בועה בשווי המניות, מצד אחד, והאם המעבר לדיגיטציה מוגברת הוא חד־כיווני.