סגור

מנכ"ל נייס על קדחת הספאקים: "המשקיעים לא פראיירים"

מנכ"ל חברת התוכנה הישראלית ברק עילם אופטימי לגבי קצב הצמיחה של החברה: "תחום הענן עובר האצה משמעותית; דברים שחשבנו שיקרו בעוד חמש שנים עברו האצה בקורונה, והם כאן כדי להישאר"

מנכ"ל ענקית התוכנה נייס, ברק עילם, מקדם בברכה את גל ההנפקות החדשות בוול סטריט, ושולח רמז למנפיקים – המשקיעים בסוף ייתנו להן את השווי שראוי להן. "הספאקים הם האפקט ולא הסיבה, אנחנו חיים במספר שנים של ריבית אפסית", אומר עילם. "זה יוצר הרבה תופעות חיוביות וגם כמה אנומליות. התופעות החיוביות הן שיש הרבה השקעה בדיסרפשן ובחדשנות. להרבה חברות יש כסף לבנות את עצמן בסדרי גודל (Scale)".
עילם אמר את הדברים בשיחה עם "כלכליסט", לאחר פרסום הדו"חות הכספיים. החברה הציגה סיכום חיובי של הרבעון השני, עם עלייה בהכנסות ושיפור בשורת הרווח – בשני המקרים מעל תחזיות השוק - וזאת במקביל לשדרוג התחזית השנתית.
"אנחנו רואים בשוק הרבה הנפקות. עלינו זה לא משפיע, אנחנו חברה שנסחרת סביב 18-17 מיליארד דולר שווי שוק. המשקיעים לא פראיירים, בסוף חברות שמגיעות לשוק בוול סטריט מקבלות את השווי ההוגן, שמתאים להן. כמי שמנהל חברה ציבורית זה שמונה שנים, אני מאוד שמח לראות חברות ציבוריות חדשות".
על התוצאות הכספיות וקצב הצמיחה המהיר מהצפוי אמר עילם: "אלה היו תוצאות חזקות. היסטורית אנחנו חברה שהצמיחה שלה היתה בתחום הענן. זה ביזנס שכבר נוגע במיליארד דולר הכנסות, והן מעל ל-50% מההכנסות שלנו. ברבעונים האחרונים הצמיחה הכוללת שלנו היתה בדרך כלל חד-ספרתית. אבל ברבעון הראשון השנה צמחנו ב-13%, וברבעון השני ב-16%. בנוסף העלינו את התחזית השנתית של ההכנסות בעוד 35 מיליון דולר. זו תחזית שנתית לעלייה של 11%, וזו צמיחה חזקה לחברה".

1 צפייה בגלריה
ברק עילם מנכל נייס
ברק עילם מנכל נייס
ברק עילם, מנכ"ל נייס
(צילום: עמית שעל)
מה הסיבות לקצב הצמיחה הזה?
"העולם שבו אנחנו פועלים של תחום הענן עובר האצה משמעותית. בשווקים שלנו הענן בחדירה של 10% מכלל השוק, וזה מיליארד דולר הכנסות עבורנו. אנחנו לא נחים על זרי הדפנה. לפני שנתיים החלטנו להיכנס לתחום נוסף שקרוב אלינו: חוויית לקוח דיגיטלית (דיגיטל CX). ביצענו מספר רכישות, אחת מהן של חברת קונטקט-אנג'ין (מייצרת שיחות יזומות עם הלקוחות, ח"ש). אנחנו רואים פוטנציאל נוסף בנושא הדיגיטל".
אשר למה שעומד מאחורי השיפור העקבי בתוצאות, אמר מנכ"ל נייס: "הסיבה הראשונה לכך היא שקודם כל יש לנו עלייה משמעותית בעסקאות גדולות. עסקאות חדשות בגודל של מעל 7 ספרות צמחו ב-60% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. השוק שלנו מתחיל להגיע חזק לארגונים הגדולים, זה מה שאנחנו אוהבים לראות. משום ששם ההכנסות והפוטנציאל הגדול. אנחנו רק מתחלים ליהנות מהפוטנציאל שם".
גורם נוסף הוא היציאה של נייס לשווקים מחוץ לארצות הברית. "אנחנו חברה שמאוד מרוכזת בארצות הברית, 80% מההכנסות שלנו הם שם. החלטנו בשנתיים האחרונות להתרחב לעוד אזורים. ההזמנות בשוק הבינלאומי הכפילו את עצמן, והצמיחה שם מאוד טובה. אלמנט נוסף הוא נושא הבינה המלאכותית שמייצר גל של הזמנות לפתרונות מאוד מתוחכמים. זה גורר עסקאות מאוד גדולות. לכך יש להוסיף את ההתרחבות לעולם הדיגיטל. 40% מההזמנות שלנו כללו אלמנטים מתחום זה".
הקורונה לא עוזבת אותנו, כיצד היא משפיעה עליכם?
"העולם עבר לתחום הווירטואלי בשנה עברה. לנו ספציפית מה שהקורונה עשתה זה להאיץ דברים שהיינו בהם קודם - גם עולמות הענן וגם הדיגיטל. דברים שחשבנו שיקרו בעוד חמש שנים עברו האצה משמעותית בעקבות הקורונה. אנחנו מאמינים שהקורונה עשתה לזה טריגר, וגם אם הקורונה תיעלם, ואנחנו מאוד מקווים לזה, אותם הדברים עדיין כאן להישאר בעולמות שלנו. נפלו הרבה אסימונים אצל הלקוחות שלנו".
מה עם עבודה מהמשרד? איפה אתם בנושא הזה?
"אנחנו עדיין, בכל העולם, עובדים מהבית. בחברה מועסקים 7,200 עובדים ברחבי העולם, מהם 1,000 בישראל. כולם עובדים מהבית כבר שנה וחצי. זה עובד טוב מאוד, אבל יש גם רצון של העובדים להיפגש. יש רעב מאוד גדול כן לחזור. אני לא חושב שהחזרה שלנו אי פעם תהיה ל-100% עבודה מהמשרד. כן תהיה ירידה משמעותית בכמות הנדל"ן שנצטרך, אבל התפיסה של מה זה משרד בעיניי תשתנה. אנשים יבואו פחות ימים בשבוע, הם ירצו להיות יותר ביחד, כך שיהיה יותר שימוש בחללים משותפים. זה הכיוון שלנו. חשוב לציין שמה שהכי חשוב לנו זה שהעובדים יהיו בטוחים, אנחנו לא רוצים לסכן אותם. אז אם אפשר לעבוד מהבית זה מה שיהיה".