סגור
מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב
מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב (צילום: תומי הרפז)

איתי בן זאב נגד הממשלה: "ביצועי החסר בבורסה - שיקוף של הסנטימינט השלילי כלפי כלכלת ישראל"

מנכ"ל הבורסה מחריף את הביקורת על ההפיכה המשטרית: "ישראל הולכת ומתרחקת מהשווקים הגלובליים. הממשלה חייבת להיות קשובה לאזהרות הגופים הבינלאומיים המסמנות את הסיכונים המשמעותיים שיכולים לפגוע בעוצמתה הכלכלית"

מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב מחריף את הביקורת שלו על המהלכים המשפטיים של הממשלה, שפגעו בביצועים של הבורסה המקומית.
"ביצועי החסר של שוק ההון מתחילת השנה, המשקפים אולי יותר מכל אינדיקטור את ציפיות המשקיעים והסנטימנט השלילי כלפי הכלכלה המקומית, מצביעים על כך שישראל הולכת ומתרחקת מהשווקים הגלובליים, שכבר נמצאים במגמת התאוששות", אמר בן זאב עם פרסום דוחות הבורסה לניירות ערך.
בשבעת החודשים הראשונים של השנה הבורסה המקומית הציגה תשואות חסר משמעותיות מול שאר העולם - מדדי ת"א 35 ות"א 90 עלו ב-4% וב-3% בהתאמה, כאשר במקביל מדדי S&P 500 ודאו ג'ונס האמריקאיים עלו ב-19% וב-7% בהתאמה, והיורו סטוקס האירופי עלה ב-18%.
בן זאב הוסיף וציין כי "ממשלת ישראל חייבת לקחת אחריות ולהיות קשובה לאזהרות הגופים הבינלאומיים ההולכות ונערמות ומסמנות את הסיכונים המשמעותיים שיכולים לפגוע בעוצמה הכלכלית של ישראל, דבר שיביא לפגיעה בנכסים ובאיכות החיים של כלל אזרחי ישראל. הממשלה חייבת לפעול להחזרת האמון, היציבות והוודאות לשוק ההון המקומי".
זו ההתייחסות השנייה של מנכ"ל הבורסה להשלכות הכלכליות של ההפיכה המשטרית. בסוף חודש יולי, לאחר אישור החוק לביטול עילת הסבירות ודוח מודי'ס החריף, שפורסם לאחר מכן (שלפיו קיים סיכון משמעותי להשלכות שליליות על כלכלת ישראל) - אמר בן זאב כי הדוח של חברת הדירוג מהווה קריאת השכמה עבור הממשלה.
הכנסות הבורסה לניירות ערך הסתכמו ברבעון השני ב-93 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 91 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה, עלייה קלה של 2%. הרווח הנקי עמד על 18.8 מיליון שקל, לעומת 14.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה בשיעור של 32%. הגורמים העיקריים לשיפור בשורת הרווח הם עדכון התעריפים שביצעה הבורסה בשנה שעברה בכל הנוגע לשימוש במדדים והתייקרות סעיפי עמלות מסחר וסליקה.