סגור

רבוע נדל"ן: הרווח צנח ב-44% בשל זינוק בהוצאות המימון

הוצאות המימון זינקו ל-52 מיליון שקל ברבעון לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל; ברקע, הוצאות הפרשי הצמדה בגין אגרות חוב לעומת הרבעון המקביל בה ירד המדד; לעומת זאת, הרווח בתשעת החודשים הראשונים של 2021 זינק פי 3.7 ל-405 מיליון שקל

חברת הנדל"ן שבשליטת מוטי בן משה, רבוע כחול נדל"ן, רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 33 מיליון שקל לעומת 59 מיליון ברבעון המקביל. מדובר בירידה של 44%.


עיקר השחיקה נבע מזינוק בהוצאות המימון שהגיעו ל-52 מיליון שקל ברבעון לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל. הזינוק מוסבר בחברה בהוצאות הפרשי הצמדה בגין אגרות חוב לעומת הרבעון המקביל בה ירד המדד.
1 צפייה בגלריה
מוטי בן משה על רקע קניון TLV
מוטי בן משה על רקע קניון TLV
מוטי בן משה על רקע קניון TLV
(צילומים: עמית שעל, נעה קסלר)

בנוסף נרשמה ברבעון המקביל ירידת ערך של 13 מיליון שקל בשווי מכשירים פיננסיים שהחזיקה החברה. בשורת ההכנסות משכירות נרשמה עלייה מ-83 מיליון שקלל-86 מיליון שקל ברבעון.
רבוע כחול נדל"ן פעילה בתום הנדלן המניב - מסחר, מתחמים לוגיסטיים מתקדמים ומבני משרדים, כשנכס הדגל שלה הוא קניון TLV במרכז תל אביב, שנשאר סטטי בשווי שלו בספרי החברה לעומת הרבעון הקודם.
הרווח בתשעת החודשים הראשונים של 2021 לעומת זאת, זינק פי 3.7 ל-405 מיליון שקל. זאת, בשל עלייה של 351 שקל בשווי נכסי הנדל"ן של החברה שרשמה בעקבות הערכות שווי שקיבלה, בשני הרבעונים הקודמים.
בן משה אמר כי "תוצאות תשעת החודשים האחרונים בכלל ותוצאות הרבעון השלישי בפרט, מבטאות שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים – לא כאירוע חד פעמי כלשהו אלא כמגמת שיפור עקבית כתוצאה ממהלכים רחבים שאנו מבצעים ונמשיך לבצע ברבדים התפעוליים והפיננסיים, כפי שמעידה העלייה המשמעותית ב- FFO הנובעת ממהלך רחב שביצענו לטיוב החוב. הפיזור הסקטוריאלי והגיאוגרפי של נכסי החברה מקנים לנו יציבות ומאפשר לנו גמישות פיננסית משמעותית. אנו ממשיכים לפעול בנחישות ובזהירות המתבקשת להמשך הפיתוח של החברה וטיוב הנכסים לצד הקורונה".
מיקי זיסמן מנכ"ל החברה: "החברה ממשיכה להתייעל בכל הפרמטרים התפעוליים ומשפרת, במקביל, את הפרופיל הפיננסי – צעדים שבאו באחרונה לידי ביטוי, בין השאר בהעלאת דירוג החברה ע"י מעלות ל 'AA-' עם תחזית יציבה. אנו ערוכים להמשיך ולפתח את החברה ובוחנים כל העת כניסה לפרוייקטים נוספים, הרחבת הפעילות בתחום הסולרי על נכסים קיימים שלנו, רכישה של מתחמי מסחר חדשים, ייזום והשבחה של מתחמים קיימים, ובכלל זה הקמה של זרוע חדשה בתחום ההתחדשות העירונית".