סגור

דלק קידוחים משנה את שמה לניומד אנרג'י; תפתח את שלב ב' בלווייתן

השותפות מתנתקת מהשם ההיסטורי של קבוצת דלק. בעל השליטה יצחק תשובה אמר כי בכוונת ניומד לקדם גם את פיתוח מאגר אפרודיטה שבקפריסין: "נעמיק את שיתופי הפעולה האזוריים שלנו עם מדינות נוספות"

דלק קידוחים משנה את שמה לניומד אנרג'י (NewMed Energy), ולמעשה מתנתקת מהשם ההיסטורי של קבוצת דלק. יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, הודיע על כך בכנס משקיעים של החברה הבוקר. השותפות אף הודיעה כי היא מנהלת מגעים מתקדמים לחיפושי נפט וגז במרוקו.

דלק קידוחים מרכזת את הפעילות של קבוצת דלק בקידוחים המקומיים, ובראשם לווייתן. "אין לי ספק כי בהמשך הדרך צפויות לניומד אנרג'י הצלחות רבות שיפארו ויחזקו את כלכלת ישראל. נֵפָתח את שלב ב' של מאגר לווייתן, נעמיק את שיתופי הפעולה האזוריים שלנו עם מדינות נוספות, נחדור לשוק הגז הנוזלי ונפעל לפיתוח מאגר אפרודיטה – תגלית הגז הראשונה של קפריסין. נתרחב בקידוחים והפקה ביעדים חדשים, ונשקיע בפיתוחים טכנולוגיים שיביאו לצמצום פליטות גזי החממה", אמר תשובה.
עוד הוסיף בעל השליטה כי החברה "שינתה את פני המזרח התיכון, ובנינו גשרים של שלום בין המדינות וראשיהן - אחווה ורעות. רקמנו שיתוף פעולה חסר תקדים בין חברות וגופים ישראליים לחברות ממדינות ערב. יצרנו גאופוליטיקה חדשה שלא היתה כדוגמתה בעבר. היום אני אומר לכם כאן באמונה שלמה - זו רק ההתחלה".
תשובה נשא דברים לראשונה מאז משבר הקורונה והאנרגיה לפני שנתיים, שאיים על השליטה שלו בחברה. הוא נחלץ מהמשבר יחד עם המנכ"ל עידן ולס בסדרה של מימושים שאפשרו לחברה להגיע להסכמות חדשות מול מחזיקי האג"ח שלה ולהפחית את היקף החוב, שעמד בשעתו על 6 מיליארד שקל. "מי שהאמין בקבוצת דלק ונשאר איתנו - הרוויח ובגדול", אמר. תשובה לא ענה לשאלות, ומי שיעשה זאת הוא יוסי אבו, מנכ"ל ניומד.
1 צפייה בגלריה
יצחק תשובה בעל השליטה ב דלק 17.5.20
יצחק תשובה בעל השליטה ב דלק 17.5.20
יצחק תשובה
(צילום: אייל טואג)