סגור
חנות כלבו וולמארט Walmart מרילנד ארה"ב
חנות כלבו וולמארט במרילנד ארה"ב (צילום: AP)

וולמארט פירסמה אזהרת רווח בעקבות האינפלציה הגואה

רשת בתי הכלבו כתבה שהזינוק במחירי המזון והדלק מצמצם את הוצאות הצרכנים בתחומים אחרים כמו בגדים ומכשירי חשמל; וולמארט צופה שהרווח השנתי יירד ב-11% עד 13% ביחס לשנה הקודמת - התחזית הקודמת הייתה לירידה של 1% בלבד; המניה צללה ב-9.9% במסחר המאוחר בוול סטריט

ענקית הקמעונאות האמריקאית וולמארט פירסמה אמש (ב') אזהרת רווח בפעם השנייה תוך עשרה שבועות, בעקבות האינפלציה הדוהרת.
לפי החברה, הזינוק בעלויות המזון והדלק מצמצם את הוצאות הלקוחות בתחומים אחרים כמו בגדים ומכשירי חשמל. וולמארט צופה כעת שהרווח המתואם השנתי יפול ב-11% עד 13%, זאת בעוד שהתחזית הקודמת דיברה על ירידה של 1%.
כמו כן, בחברה עדכנו כי הרווח התפעולי יהיה נמוך ברבעון הנוכחי המסתיים בסוף יולי ב-13% עד 14%. עם זאת, לפי וולמארט הצמיחה במכירות הזהות בסניפים בארה"ב יהיו גבוהות מכפי שציפו ויעלו ב-6% ברבעון השני. אם כי העלייה הזו משקפת ברובה את ההוצאות הגבוהות יותר על מזון, שכן מחירי המזון עלו בשיעור דו ספרתי ושולי הרווח בקטגוריה הזו הם נמוכים יחסית.
מניית החברה צנחה ב-9.9% במסחר המאוחר לאחר פרסום אזהרת הרווח. מניות החברות המתחרות טארגט ואמזון רשמו גם הן ירידות במסחר המאוחר ברקע ההודעה של וולמארט.
"השיעור הגדל של אינפלציית המזון והדלק משפיע על הצריכה של הלקוחות", מסר בהצהרה המנכ"ל דאג מקמילון. סיבה נוספת להורדת התחזית היא שהחברה נאלצת להציע הנחות גדולות כדי להיפטר ממלאי עודף. לפי מקמילון, בוולמארט מתכוונים להוריד את מחירי הביגוד והסחורה הכללית בשיעורים גבוהים יותר מכפי שהכריזו במאי על מנת לצמצם את המלאי העודף. אך הוא הוסיף כי החברה רשמה "התקדמות טובה" בהפחתת המלאי במחלקות כמו מוצרי חשמל וריהוט.
מדדי המחירים בארה"ב ובבריטניה מטפסים בשיעור המהיר ביותר מזה ארבעה חודשים, בהובלת עלויות הדלק והמזון הגבוהות. המלחמה באוקראינה והשיבושים בשרשראות האספקה בעקבות המגפה הם בין הגורמים העיקריים האחראיים להעלאת יוקר המחייה. בוולמארט מתמודדים גם עם התחזקות הדולר, וההערכה היא כי החברה תספוג עלות של 1.8 מיליארד דולר במחצית השנייה של השנה בשל שערי המט"ח.
ניל סאונדרס, המנהל את תחום הקמעונאות בחברת המחקר GlobalData, הגדיר את האזהרה של וולמארט כ"גורם לדאגה" עבור תעשיית הקמעונאות כולה.
וולמארט צפויה לפרסם את תוצאות הרבעון בעוד שלושה שבועות.