סגור
משרדי רשות ניירות ערך רשות ני"ע בתל אביב
משרדי רשות ני"ע בת"א (אוראל כהן)

רשות ני"ע בשורת הקלות: פרסום דו"חות הרבעון יידחה בחודש

המועד האחרון להגשת דו"חות הרבעון השלישי יידחה מ־30 בנובמבר 2023 ל־31 בדצמבר; עוד פרסמה הרשות הקלות למנהלי תיקים, יועצי ומנהלי השקעות

רשות ניירות ערך יצאה במספר הקלות בעקבות המלחמה, שבמסגרתן יתאפשר לחברות הציבוריות לדחות את פרסום הדו"ח הכספי הרבעוני במשך חודש. כך, המועד האחרון להגשת הדו"חות יידחה מ־30 בנובמבר 2023 ל־31 בדצמבר 2023. עם זאת, חברות אשר יבחרו לאמץ את ההקלה ולדחות את מועד פרסום הדו"חות, יידרשו לפרסם לציבור המשקיעים דיווח מיידי על כך.
בנוסף, למנהלי תיקי השקעות ויועצים יתאפשר לדחות את פרסום הדו"חות הרבעוניים שלהם בעד חודשיים. על פי הרשות, היא לא תיזום או תמליץ על נקיטת הליכי אכיפה בעקבות איחור בהגשת דו"חות הרבעון השלישי של מנהלי תיקים ויועצי השקעות לרשות, כל עוד אלו יוגשו עד 60 יום מהמועד המקורי להגשה. הרשות גם לא תנקוט הליכי אכיפה נגד מנהלי תיקים בעקבות איחור בהגשת הדו"חות לרבעון השלישי ללקוחות, שבהם מצוינות התשואה וההחזקות של הלקוח.
צעד נוסף שנוקטת הרשות הוא דחייה בחודשיים של כניסתה לתוקף של הוראת קרן מחקה, שמחייבת את מנהלי ההשקעות שמשיקים קרנות סל להחזיק בשיעורים מסוימים את נכס הבסיס שאחרי ביצועו הקרן עוקבת.
הרשות גם תעניק הקלות זמניות בכל הנוגע לזיהוי לקוחות כדי למנוע הלבנות הון. יינתנו הקלות זמניות לגבי חובות זיהוי לקוח ושימוש במסמכי מקור שיאפשרו לחברות ניהול תיקים וכן לחברי הבורסה שאינם בנקים לבצע את חובות הזיהוי של הלקוחות, ואלו יוכלו להסתמך על טכנולוגיות תקשורת מרחוק כמו זום. משך ההקלה היא ל־60 יום. הרשות גם דחתה את מועד הבחינה לרישיון לניהול השקעות שהיה אמור להתקיים החודש לחודש הבא.