סגור

קופה רושמת: עלייה בהכנסות וברווחי יבואנית פרוקטר אנד גמבל ברבעון השני

דימפלומט מסכמת את הרבעון השני עם צמיחה של 14% בהכנסות ל-708 מיליון שקל - הרווח התפעולי גדל ב-44% ל-42 מיליון שקל; המכירות בישראל טיפסו ב-19% ל-416 מיליון שקל

דיפלומט מציגה רבעון חיובי עם עלייה במכירות וברווחים - עיקר הצמיחה נרשמה ממכירות גבוהות בישראל ובגיאורגיה ומהשפעה חיובית של הפרשי המטבעות.
הכנסות דיפלומט ברבעון השני של 2021 עלו ב–14% והסתכמו ב–708 מיליון שקל. בישראל צמחו מכירות חברת ההפצה ב-19% ל-415.7 מיליון שקל. השיפור נובע בעיקר בשל החולשה במכירות ברבעון מקביל אשתקד, לאחר המכירות המוגברות שאיפיינו את חודש מרץ 2020 (שבו החלה התפשטות הקורונה).
הרווח התפעולי בפעילות בישראל עלה ב-42% ועמד על 28 מיליון שקל. ישראל מהווה את עיקר הפעילות של דיפלומט והיא מפיצה מוצרי צריכה ל-300,0 רשתות ונקודות מכירה. דיפלומט היא המפיצה הבלעדית של מוצרי פרוקטר אנד גמבל בישראל ובמדינות נוספות, ובאפריל האחרון חידשה את הסכם ההפצה של מוצרי פרוקטר בישראל עד לשנת 2023.
1 צפייה בגלריה
נועם וימן על רקע מוצרים של דיפלומט
נועם וימן על רקע מוצרים של דיפלומט
נועם וימן על רקע מוצרים של דיפלומט
(צילום: קרן בן ציון)
בדרום אפריקה – שם פרוקטר אנד גמבל לקחה ביולי האחרון חלק מפעילות ההפצה של דיפלומט - צמחו המכירות ב-5% בעזרת פערי מטבעות, שתרמו 30 מיליון שקל לשורת ההכנסות. בנטרול שערי חליפין היתה דימפלומט מציגה ירידה של 21 מיליון שקל במכירות בדרום אפריקה ביחס לרבעון מקביל.
בגיאורגיה המצב היה הפוך. מכירות החברה צמחו ב-10 מיליון שקל אך קוזזו על ידי הפרשי שערים שליליים בסכום של 5 מיליון שקל. המכירות במדינה עמדו ברבעון על 49.6 מיליון שקל והרווח התפעולי זינק ל-2.5 מיליון שקל, לעומת 117 אלף שקל ברבעון המקביל. זאת כתוצאה מחסכון בהוצאות תפעול ועליה ברווח הגולמי.
בגיאורגיה מפיצה דיפלומט גם את מוצרי נסטלה לצד מוצרי פרוקטר. בסוף השנה צפויה נסטלה לפרסם מכרז חדש להתקשרות עם מפיץ שיפיץ את המוצרים שלה בגיאוגרגיה.
סיכום התוצאות
חברת ההפצה רשמה ברבעון עלייה של 20% ברווח הגולמי שהסתכם ב-149 מיליון שקל. החברה מייחסת את השיפור לצמיחה במכירות ושינוי תמהיל המכירות. שיעור הרווחיות הגולמית עלה ל-21% לעומת 20% ברבעון המקביל.
הרווח התפעולי גדל ב-44.4% ל-42 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות צמח מ-4% ברבעון המקביל אשתקד ל-6% ברבעון הנוכחי.
הוצאות המימון של דיפלומט טיפסו ל-4 מיליון שקל לעומת 1.3 מיליון שקל ברבעון מקביל, בשל העלייה בהוצאות הפרשי שער המטבעות. בשורה התחתונה רשמה דימפלומט רווח נקי של 29 מיליון שקל, לעומת 19 מיליון ברבעון המקביל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד על 27 מיליון שקל לעומת תזרים שלילי של 18 מיליון שקל והושפע מהעליה ברווח הנקי.