סגור

דיווח שוטף
הבורסה סיימה ארבעה ימים אדומים, אבל העליות ביום ראשון איזנו את השבוע

מדד ת"א 35 נחלש היום ב-0.9%, ת"א 125 איבד 1% מערכו, ת"א בנקים ננעל ביציבות; קבוצת דלק ירדה ב-4.2% במחזור גבוה, נובה איבדה 4.6%; בסיכום שבועי - ת"א 35 לא רשם שינוי משבוע שעבר

דיווח שוטף מהבורסה בת"א: העדכונים החשובים, המניות הבולטות, איגרות החוב ועדכוני האנליסטים 

17:45 - פרשן כלכליסט אורי טל טנא על עדכון המדדים: "מניית בונוס סיימה את המסחר בזינוק יד במחירה, ובנוסף הומרו במהלך היום אופציות נוספות למניות החברה, ובכך היא הבטיחה כניסה בדקה ה-90 למדד ת"א 90. מי שתאבד את מקומה במדד בעקבות הכניסה של בונוס היא מניית איתמר(אלא אם זו תפרסם דיווח בהמשך הערב על עלייה בכמות המניות הרשומות שלה). מניית איתמר ספגה ביומיים האחרונים ירידות חדות גם כיוון שהשוק הפנים שהיא עשויה לצאת מהמדד וגם בגלל יציאתה מהמדד עליו מתבססת קרן הסל IZRL, שהובילה להיצעים כבדים למניה בשני ימי המסחר האחרונים. קרן הסל IZRL מצויה בעיצומה של התאמת האחזקה שלה להרכב המדד החדש, והיא יוצרת עיוותים רבים במסחר במניות רבות".
17:25 - הבורסה נעלה באדום את יום המסחר האחרון של השבוע, והמדדים המובילים השלימו רצף של ארבעה ימים שליליים.
מדד ת"א 35 נחלש ב-0.9%, ת"א 125 איבד 1% מערכו, ת"א בנקים ננעל ביציבות.
קבוצת דלק ירדה ב-4.2% במחזור גבוה, נובה איבדה 4.6%, לייבפרסון מחקה 4.3% ומליסרון נחלשה ב-3.4%.
מניית נייס טיפסה ב-1.6% ורשמה את התשואה החיובית ביותר במדד ת"א 35.
בסיכום השבוע, שנפתח באופטימיות ביום ראשון אך מאז עבר לרצף ירידות - ת"א 35 לא רשם שינוי, ת"א 125 נחלש ב-0.2%, ת"א בנקים טיפס ב-0.4%, ת"א נפט וגז נפל ב-2.8%.
איי.סי.אל הובילה את ת"א 35 בעלייה שבועית של 5.1%, אופקו סגרה את המדד בנפילה שבועית של 9%.
16:40 - חברת ההנדסה והתוכנה לודן קופצת ב-13.6% במחזור גבוה יחסית של 2.6 מיליון שקל, לעומת מחזור יומי ממוצע של 81 אלף שקל במניה זו בשנה האחרונה.
החברה דיווחה אתמול לאחר נעילת המסחר שבנק ההשקעות ווליו בייס וכן עידו נויברגר, מראשי ווליו בייס, הפכו לבעלי עניין בלודן.
14:40 - הירידות בבורסה מתגברות, במקביל למגמה שלילית בשווקי העולם. מדד ת"א 35 מאבד 1.2% מערכו, ת"א 125 מוחק 1.3%, ת"א בנקים נסוג ב-0.7%.
32 מתוך המניות במדד הדגל ת"א 35 נסחרות בירידות. נובה מובילה את המגמה השלילית ומוחקת 4.3% מערכה, לייבפרסון נחלשת ב-4.1% במקום השני. בצד החיובי של המדד - פריגו מטפסת ב-0.4%, שטראוס ומיטרוניקס שומרות על יציבות.
חברת רשתות הלוויין גילת הודיעה שקיבלה הזמנות בהיקף של 2 מיליון דולר לתמיכה בקבוצת לוויינים במסלול לווייני נמוך.
קומפיוג'ן דיווחה על התחלת טיפול בחולה הראשון בניסוי הקליני לטיפול משולב של שני נוגדנים שפיתחה, בחולים עם גידולים מתקדמים.
3 צפייה בגלריה
משרדי לייבפרסון ב רעננה
משרדי לייבפרסון ב רעננה
משרדי לייבפרסון ברעננה
(צילום מיכה לובטון)
12:00 - אלקטרה נדל"ן, שבשליטת אלקו (59.63%) השלימה בתוך שנה וחצי את גיוס הקרן השלישית בניהול להשקעות במקבצי דיור בארה"ב. הקרן גייסה 980 מיליון דולר וכבר רכשה נכסים בקרוב ל-70% מהסכום. היעד המקורי של אלקטרה נדל"ן לגודל הקרן עמד על חצי מיליארד דולר, כך שהביקוש מצד המשקיעים לאפיק ההשקעה המדובר נמשך בקצב איתן.
11:20 - פרשן כלכליסט אורי טל טנא: יום סוער בבורסה סביב נושא המדדים. סימן השאלה העיקרי שנותר הוא האם מניית בונוס תכנס למדד ת"א 90. למניה זו שתי דרכים אפשריות לכניסה למדד, האחת, אם תשיג במסחר היום תשואת יתר של למעלה מ 4.2% מעל מניית הכשרת היישוב, אז תכנס למדד. האפשרות השנייה היא אם במהלך היום יומרו מספר מיליוני אופציות למניות. לאחר ההמרה הגדולה שבוצעה אתמול תרחיש זה סביר. אך נדע אם הוא התבצע רק בשעות הערב המאוחרות.
אם מניית בונוס תיכנס למדד ת"א 90 המשמעות היא שאחת מהשתיים יצאו מהמדד: איתמר או קרור. התחרות ביניהן צמודה. כאשר הפער במחיר הקובע זניח, ולכן מי שתהיה חלשה יותר היום תצא מהמדד (אלא אם הפער יהיה פחות מ-0.1% לטובת איתמר).
נכון לשעה 11:00 מניית איתמר יורדת ב-1.8% ומניית קרור יורדת ב-0.1%, ואם מצב זה יישאר ללא שינוי, מניית איתמר תצא ממדד ת"א 90 בתרחיש שמניית בונוס תכנס אליו.
משקיעי המניה שתהיה חלשה יותר מבין השתיים צפויים להמתין בחשש להודעה אפשרית הערב של בונוס על המרת אופציות למניות. עדכונים נוספים ינתנו בהמשך היום.
היום סוער גם בגלל עדכון הרכב קרן הסל IZRL שהחל בפועל בהיקף קטן ביום שלישי, המשיך בהיקף גדול יותר אתמול, וצפוי להמשך גם היום.
קרן הסל צפויה לרכוש בכ-4 מיליון דולר כל אחת מ-21 מניות חדשות שייכנסו אליה (הרשימה פורסמה בעיתון אתמול).
הרשימה משמאל מרכזת את הרכישות שבוצעו עד אתמול. הקרן לא מחוייבת להשלים את ההתאמה השבוע, ובמניות דואליות סביר שהרכישה תתבצע בארה"ב.
פעילות הקרן הזו, ובעיקר פעילות ספקולנטים שמנסים לנצל את רכישות הקרן, יוצרות תנועות חדות במניות בימי המסחר האחרונים.
10:00 - הבורסה בתל אביב פותחת את יומו האחרון של השבוע במגמה שלילית, לאחר הנעילה השקטה שנרשמה אמש בוול סטריט.
מדד ת"א 35 נחלש ב-0.5%, ת"א 125 נסוג ב-0.6% ושני המדדים רושמים יום רביעי רצוף של ירידות. מדד הבנקים מטפס ב-0.1%, אחרי שלושה ימים שליליים.
לייבפרסון מוחקת 3.8% ונסחרת בתחתית מדד הדגל ת"א 35, נובה מאבדת 3.2%, אופקו וטבע נחלשות ב-1.8%.
7:40 - פרשן כלכליסט אורי טל טנא: היום לאחר נעילת המסחר יהיה היום הקובע לעדכון הרכב המדדים, והדרמות בנוגע לעדכון נמשכות.
הדירוג הנדרש לכניסה למדד ת"א 90 הוא 80 לפחות מבין המניות שעונות לתנאי המדד. מניית בונוס ביוגרופ מדורגת כעת במקום ה-81, ממנו לא נכנסים למדד.
אך אתמול בלילה דיווחה החברה על המרה של כ-23 מיליון אופציות למניות. בעקבות המרה זו הפער בין בונוס ובין המניה המדורגת במקום ה-80 (הכשרת היישוב) הצטמצם מאוד, ואם במסחר היום תשיג מניית בונוס תשואה של יותר מ-4.2% מעל זו של מניית הכשרת היישוב, תיכנס בונוס למדד ת"א 90.
לחילופין, אם מחר יומרו עוד כ-6 מיליון אופציות למניות (לפחות) - ותרחיש זה אפשרי בהחלט - תיכנס בונוס למדד.
אם בונוס תיכנס למדד, ייצאו ממנו מניית איתמר או מניית קרור, שהפער ביניהן זניח, וזו שתהיה חלשה יותר היום צפויה לצאת מהמדד. מניה שלישית שעלולה להיות בסכנה היא איי.אי.אס, זאת אם גם איתמר וגם קרור ישיגו היום תשואת יתר של למעלה מ-3% יחסית אליה. לכן משקיעים במספר מניות צפויים להיות במתח היום, כיוון שהיום יקבע הרכב המדדים לעדכון הקרוב.
היום גם צפוי להתבצע עדכון הרכב המדד עליו מתבססת קרן הסל IZRL עליו כתבנו אתמול. אך לקרן הסל גמישות בתזמון ביצוע התאמת האחזקות שלה, וסביר שרק חלק מהעדכון יבוצע היום. בנוסף, סביר שמנהלי הקרן יעדיפו לרכוש או למכור מניות בשוק האמריקאי ולא הישראלי.
7:20 - בורסת ת"א תיפתח הבוקר ברקע הנעילה השקטה אמש בניו יורק. אתמול מדד ת"א 35 נסוג ב-0.2%, ת"א 125 נחתך ב-0.3%. מדד הבנקים נחלש ב-1%, ת"א נפט וגז נסוג ב-0.8%.
אייסקיור מדיקל קפצה ב-22.3% במחזור השלישי בגודלו במסחר בבורסה (אחרי לאומי ופועלים). מתחילת השנה נוסקת המניה ב-716% ומובילה את ת"א. החברה מפתחת מכשיר לחיסול תאים סרטניים באמצעות הקפאה, ונסחרת בשווי שוק של 1.22 מיליארד שקל.
אפסלון טיפסה ב-4.3% אחרי שהודיעה על רכישת חנות לממכר כדי קבורה שמשווקת את מוצריה באמזון ו-EBAY. מניית חברת הנדל"ן אייאיאס עלתה ב-5%, צפויה להישאר במדד ת"א 90 אחרי מכירת מניות רדומות של עצמה בתמורה ל-50 מיליון שקל.
3 צפייה בגלריה
בניין בורסה תל אביב
בניין בורסה תל אביב
בניין בורסת ברח' אחוזת בית בתל אביב
(צילום: אוראל כהן)