סגור
אנבידיה NVIDIA
שבבי NVIDIA (צילום: רויטרס)

ארה"ב מגבילה את היצוא של Nvidia לסין - המניה נפלה ב-6.5% במסחר המאוחר

הממשל האמריקאי שהעביר בסוף השבוע לאנווידיה את ההודעה על מגבלות היצוא, נימק את ההחטה בצמצום הסיכון לשימוש במוצריה בצבא הסיני; אנווידיה ציינה כי ההחלטה שנוגעת לשבבי הגרפיקה שלה תגרור פגיעה של 400 מיליון דולר בהכנסות הרבעוניות

מניית Nvidia נפלה ב-6.6% במסחר המאוחר, לאחר שממשלת ארה"ב הודיעה לה כי היא מגבילה את מכירות השבבים שלה בסין.
לפי דיווח שהעבירה אנווידיה לרשות ני"ע (SEC), הבית הלבן הודיע לה בסוף השבוע כי היא נדרשת לקבל רישיונות חדשים בהתאם למגבלות מעודכנות לכל יצוא עתידי שלה לסין ולהונג קונג, על מנת לצמצם את הסיכון לשימוש במוצרים שלה בצבא הסיני.
אנווידיה ציינה עוד כי המגבלות ישפיעו על שבבי הגרפיקה A100 ו- H100 שהיא מוכרת כיום לעסקים בסין ובהונג קונג – "ולכל מערכת שכוללת את השבבים האמורים".
המשמעות בפועל, לדברי החברה, היא הפסד מכירות פוטנציאלי של 400 מיליון דולר בסין ברבעון הנוכחי. התחזית שסיפקה אנווידיה לרבעון טרם ההודעה עומדת על מכירות כוללות של 5.9 מיליארד דולר.
הכללים החדשים תקפים גם לרוסיה אבל לדברי החברה אין לה נכון להיום לקוחות משלמים במדינה. נווידיה הוסיפה כי היא תגיש לממשל בקשה לאישור חריג ליצוא של חלק מהמוצרים שלה לסין אך היא לא יודעת האם אישור כזה יתקבל.
"אנחנו עובדים עם הלקוחות שלנו בסין כדי לספק את הצרכים העתידיים שלהם עם מוצרים אלטרנטיביים וייתכן שנגיש בקשה לרישיון במקרים שבהם החלופה אינה מספקת", אמר דובר החברה ל-CNBC. "המוצרים היחידים שנוגעים לתנאי הרישיון החדשים הם שבבי A100 ו- H100 לצד מערכות הכוללות אותם כמו DGX", אמר הדובר.
מניית השבביםAMD איבדה 3.7% במסחר המאוחר בעקבות ההודעה של המתחרה. נציג של AMD אמר ל-CNBC כי הוראה זהה של הממשל האמריקאי התקבלה בחברה, והיא רלבנטית לשבבי MI250 המשמשים לבינה מלאכותית. בה בעת, לדבריו, ב-AMD לא מעריכים כי תהיה לכך השפעה מהותית על עסקיה.