סגור

סין מתכוונת להקים בורסה לחברות קטנות ובינוניות - בבייג'ינג

הנשיא שי הכריז על הקמת הבורסה, שתצטרף לבורסה המרכזית בבייג'ינג ולבורסת שנזן; ברשות ני"ע הסינית הדגישו כי מטרת המהלך היא לחזק את הרפורמות המבניות בסקטור הפיננסי ולשפר את מערכות שוקי ההון במדינה

נשיא סין שי ג'ינפינג הכריז כי המדינה תקים בורסה בבייג'ינג שבה ייסחרו מניות של חברות קטנות ובינוניות, כך לפי דיווח באתר CNBC.


הבורסות המרכזיות של סין פועלות כיום בשנגחאי, הנחשבת למרכז הפיננסי של המדינה, ובשנזן שהיא מרכז ההייטק, וקרובה להונג קונג.

1 צפייה בגלריה
בורסות באסיה בורסה בורסת שנגחאי בורסת שנחאי בורסת סין
בורסות באסיה בורסה בורסת שנגחאי בורסת שנחאי בורסת סין
בורסת שנגחאי
(בלומברג)

שי יצא בהכרזה בנאום שהוקרן בפתיחה של היריד הבינלאומי של סין למסחר בשירותים (CIFTIS). לדבריו, סין תמשיך לתמוך בבפיתוח המבוסס על חדשנות של חברות קטנות ובינוניות. דבר זה ייעשה על ידי "הפיכת הבורסה בבייג'ינג לפלטפורמה המרכזית שמשרתת את החברות הקטנות והבינוניות המבוססות על חדשנות", הוא הדגיש.
בסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו כבר במרץ שהממשלה בסין שוקלת להקים בורסה בבירה כדי למשוך חברות הנסחרות מחוץ למדינה ולחזק את המעמד העולמי של שוקי ההון שלה.
כעת ברשות ני"ע של סין מדגישים כי הקמת הבורסה בבייג'ינג תעזור לחזק את הרפורמות המבניות בסקטור הפיננסי ולשפר את מערכות שוקי ההון במדינה. עוד הוסיפו כי הם נרגשים מהרעיון ויבחנו את ההצעה לעומק ויישמו אותה בהתאם. "חברות קטנות ובינוניות יכולות לעשות דברים נהדרים", סיכמו שם.