סגור

לוינסקי עופר הגישה רשמית את התוכנית לפרויקט בקריית מלאכי

מוקדם יותר השבוע דיווחה החברה על מכתב מהעירייה שהסתייג מחלק מהסיכומים עם החברה - שנכתב בסוף יוני, אך התגלה רק כעת בדצמבר; התוכנית כוללת פינוי-בינוי של 503 דירות והקמת 4,500 יחידות דיור בקרקע בעיר ובקרקע שהמדינה תצטרך להקצות ליזמים

לוינסקי עופר מתקדמת בפרויקט הפינוי-בינוי בקריית מלאכי, שנקלע לסערה בשוק ההון מוקדם יותר השבוע. החברה דיווחה היום אחר הצהריים על הגשת תוכנית בניין עיר (תב"ע) להקמת פרויקט במתחם קיבוץ גלויות בעיר לוועדה המקומית. החברה התחייבה בדיווחים שלה שתגיש את התב"ע בלוח זמנים מאתגר, עד סוף השנה האזרחית, וכך קרה.
במתחם קיבוץ גלויות קיימים הסכמי פינוי-בינוי ל-503 דירות, ובפרויקט יוקמו 4,500 יחידות דיור ביחס של 1 ל-9. לפי התב"ע שהוגשה היום, 2,012 דירות ייבנו בקריית מלאכי במתחם קיבוץ גלויות, כאשר 224 מתוכן מיועדות לדיירים. 2,511 דירות נוספות ייבנו במתחם אחר, על קרקע שמי שאמורה להקצות אותה היא רשות מקרקעי ישראל (רמ"י).
באמצע חודש יוני השנה דיווחה לוינסקי עופר על סיכום שהשיגה עם עיריית קריית מלאכי להקמת הפרויקט. במהלך החודשים האחרונים שחלפו מאז פעלה וגייסה החברה סדרת אג"ח חדשה (ד') בהיקף של 92 מיליון שקל, לה שועבדו הרווחים העתידיים מחברת הפרויקט.
אלא שביום ראשון השבוע נרשמה תפנית, כאשר החברה דיווחה על מכתב שהתקבל מהעירייה הכולל הסתייגות לכאורה מחלק מהסיכומים שהושגו ביניהן. במכתב, שנחתם על ידי ראש עיריית קריית מלאכי אליהו זהר ומהנדס העיר נעם רווחה, נכתב בין היתר כי העירייה "לא חתמה עם חברת לוינסקי עופר או עם כל יזם אחר על שום הסכם או התחייבות בעניין, והיא אף לא יכולה להיות צד לחוזה כאמור, הואיל והיא איננה הבעלים של הקרקע".
1 צפייה בגלריה
מימין יוסי לוינסקי עופר לוינסקי
מימין יוסי לוינסקי עופר לוינסקי
יוסי לוינסקי ועופר ארביב
(צילום: יריב כץ)
המכתב נכתב ב-29 ביוני, זמן לא רב לאחר הדיווח באמצע החודש על הסיכומים, אבל - כך לפי לוינסקי עופר - נשלח ככל הנראה לכתובת דואר אלקטרוני שגויה, והתגלה כעת אגב התכתבות בין הצדדים.
לפי תגובת לוינסקי עופר שנמסרה אז, "קיים מסמך שנערך על ידי העירייה ונחתם בידי ראש העיר ב־6 במאי. לבקשת העירייה, החברה אישרה את המסמך וחתמה עליו ב־15 ביוני". מסמך זה אכן דווח בהמשך. כמו כן ציינה אז החברה כי היא "ממשיכה לפעול בשיתוף פעולה עם עיריית קריית מלאכי, וכפועל יוצא מכך התב"ע עבור מתחם קיבוץ גלויות מתוכננת להגשה לוועדה המקומית עד סוף השנה, לאחר שהוצגה בפגישה שקיימה החברה ב־9 בדצמבר בהשתתפות ראש העיר, מהנדס העיר וצוות התכנון, ואושרה על ידי הגורמים המוסמכים בעירייה".